A Mercedes-Benz nemcsak a Forma-1-ben vitézkedik, de mindig is rendelkezett az utcai modellek alapján született versenyautókkal. Most itt egy újabb. Mexikóban bemutatkozott az SLS AMG GT3.

Ahogy a névből is kiolvasható, a jármű a Mercedes új sportkocsija, az SLS AMG átalakításából született. A kocsit a HWA AG. segítségével fejlesztették, ez a cég építi a Mercedes DTM versenyautóit is.


Az SLS versenyváltozata az utcai autóban használt 6,3 literes, V8-as motort (571 LE) használja változatlanul. Teheti, hiszen már azt is a versenysportban alkalmazott szárazkarteres kivitelben építik. Ugyanakkor a hajtásláncban vannak újdonságok, hiszen az autó kormányról kapcsolható, hatfokozatú, szekvenciális verseny sebességváltóval és a hozzá tartozó önzáró differenciálművel gazdagodott.

Ami igazán ütőképessé teszi a GT3-ast, az az új karosszéria. Az átalakított orrspoiler, a hatalmas hátsó szárny, a diffúzor, a hűtőnyílások, mind egy célt szolgálnak: az autó minél gyorsabb legyen. Az oldalsó és hátsó “üvegek” polikarbonátból készülnek, de kérésre a szélvédőt is kicserélik erre a könnyű műanyagra. A sárvédőket oldalanként 50 milliméterrel szélesebbre szabták, hogy helyet biztosítsanak a 18 colos versenyabroncsoknak. 


Természetesen a versenyzéshez szükséges fékkel és állítható futóművel szerelték fel a GT3-ast, amely így képes igazodni a pilóta és a versenypálya elvárásaihoz. Gondolva a privát versenyzőkre, az autóban blokkolásgátló és kipörgésgáltó is van, de nem hiányzik a szervokormány sem. Felszerelték a versenyzéshez szükséges biztonsági elemekkel is, mint a bukóketrec, tűzoltó rendszer és hatpontos övek, de az üzemanyagtank is robbanásbiztos. 

Az első vevők 2010 őszén juthatnak hozzá autóikhoz, ám ekkor még nem vehetnek részt a Nemzetközi Automobil Szövetség által jóváhagyott versenyen, mert az autó homologizációja a 2011-es idényre készül el. Az ára egyelőre nem ismert, de nagyjából 80 millió forint körüli összegbe kerül. 


Miért pont Mexikóban állították ki? Az 1950-es években a legendás Mille Miglia és Targa Florio európai hosszú távú versenyek mellett itt is rendeztek egy hasonlót: a Carrera Panamericanát. A Mexikót átszelő életveszélyes versenyen 1952-ben kettős győzelmet szereztek a Mercedes 300 SL pilótái. Annak az autónak, amely nyomán az SLS megszületett.