Az Opel egyedül építi meg az Agila következő generációját – mondta egy interjúban Alain Visser, az Opel globális marketing- és értesítési vezetője. “A Suzukinak más tervei vannak. Élő szerződésünk van, amely azonban hamarosan kifut”

Visser első mondata minden bizonnyal a Suzuki és a Volkswagen között létrejött új szerződésre utal. Korábban az Opelt birtokló General Motors 20 százalékos részesedéssel bírt a Suzukiban, amelyet a japán gyár később visszavásárolt, majd tavaly év végén ugyanennyit adott el a VW-nek.  Vagyis új európai partnert talált a Suzuki.

Egyedül is fejleszt új Agilát az Opel

Egyedül is fejleszt új Agilát az Opel


Az Opel Agila immár kilenc éve Magyarországon, Esztergomban készül, korábban a Suzuki Wagon R+, jelenleg a Suzuki Splash testvérmodelljeként. A küllemükben alig eltérő modellekhez a Suzuki szállítja az 1,0 és 1,2-es benzinmotorokat, míg a GM az 1,3-as dízelt.

Tekintve, hogy a mostani generációt 2007-ben mutatták be, így még három évig minden bizonnyal marad a gyártás. Ám kérdés, mi lesz azután. Visser elárulta, hogy természetesen továbbra is készül a “modern és sportos” három- és a “családi” ötajtós Corsa, ugyanakkor terveznek egy új “divatos” miniautót és ezek mellett továbbra is lesz hely a “praktikus, olcsó” Agilának.

Az Alto lehet az egyik jövője a Suzukinak

Az Alto lehet az egyik jövője a Suzukinak


Tekintve, hogy jelentős növekedés várható a kisautók piacán, az Opel nem kockáztat túl sokat az önálló fejlesztéssel. Ám a Suzuki nem mérhető a GM-hez, nem úgy a Volkswagen. 

“A Suzukival létrejött partnerség nagy előrelépést jelent a kisautók szegmensében a Volkswagen-csoportnak, különösen a feltörekvő piacokon” – mondta Martin Winterkorn, a még a Suzukival kötött részesedéscsere után.

Elég egyértelmű forgatókönyvnek tűnik, hogy a jövőben a Volkswagennel készíti közösen a kisautót, hogy megossza a fejlesztési költségeket. Esetleg egy új VW kisautó Esztergomból?