Az Opel egyedül építi meg az Agila következő generációját – mondta egy interjúban Alain Visser, az Opel globális marketing- és értesítési vezetője. “A Suzukinak más tervei vannak. Élő szerződésünk van, amely azonban hamarosan kifut”

Visser első mondata minden bizonnyal a Suzuki és a Volkswagen között létrejött új szerződésre utal. Korábban az Opelt birtokló General Motors 20 százalékos részesedéssel bírt a Suzukiban, amelyet a japán gyár később visszavásárolt, majd tavaly év végén ugyanennyit adott el a VW-nek.  Vagyis új európai partnert talált a Suzuki.

Egyedül is fejleszt új Agilát az Opel

Egyedül is fejleszt új Agilát az Opel

Egyedül is fejleszt új Agilát az Opel


Az Opel Agila immár kilenc éve Magyarországon, Esztergomban készül, korábban a Suzuki Wagon R+, jelenleg a Suzuki Splash testvérmodelljeként. A küllemükben alig eltérő modellekhez a Suzuki szállítja az 1,0 és 1,2-es benzinmotorokat, míg a GM az 1,3-as dízelt.

Tekintve, hogy a mostani generációt 2007-ben mutatták be, így még három évig minden bizonnyal marad a gyártás. Ám kérdés, mi lesz azután. Visser elárulta, hogy természetesen továbbra is készül a “modern és sportos” három- és a “családi” ötajtós Corsa, ugyanakkor terveznek egy új “divatos” miniautót és ezek mellett továbbra is lesz hely a “praktikus, olcsó” Agilának.

Az Alto lehet az egyik jövője a Suzukinak

Az Alto lehet az egyik jövője a Suzukinak

Az Alto lehet az egyik jövője a Suzukinak


Tekintve, hogy jelentős növekedés várható a kisautók piacán, az Opel nem kockáztat túl sokat az önálló fejlesztéssel. Ám a Suzuki nem mérhető a GM-hez, nem úgy a Volkswagen. 

“A Suzukival létrejött partnerség nagy előrelépést jelent a kisautók szegmensében a Volkswagen-csoportnak, különösen a feltörekvő piacokon” – mondta Martin Winterkorn, a még a Suzukival kötött részesedéscsere után.

Elég egyértelmű forgatókönyvnek tűnik, hogy a jövőben a Volkswagennel készíti közösen a kisautót, hogy megossza a fejlesztési költségeket. Esetleg egy új VW kisautó Esztergomból?