Megtette első köreit a Fiorano tesztpályán a Ferrari-portfólió program második darabja, a P540 Superfast Aperta. A programban a szupergazdag ügyfelek a Ferrari meglévő autóinak technikájára kérhetnek teljesen egyedi karosszériát, ahogy az autóépítés hőskorában, amikor a Pininfarina, Zagato, Fioravanti stb. látták el külsővel az olasz sportkocsikat. A program első darabja, az SP1 Junichiro Hiramatsu japán gyűjtőnek készült egy éve.

Az 599 GTB-re épült

Az 599 GTB-re épült

Az 599 GTB-re épült


Az új autót Edward Walson rendelte. Ha elsőre nem tudnák hova tenni az urat, akkor eláruljuk, ő John Walson fia. Így sem? Idősebb Walson találta fel a kábeltévét 1948 tavaszán az USA-ban, amelynek elterjedésével párhuzamosan bankszámlája is szépen növekedett. A pénz tehát nem volt akadály. Ami itt létszükséglet, ugyanis a pletykák szerint akár 4 millió dollárba (750 millió forint) is fájhat ha Maranellóban csak nekünk dolgoznak.

A járgány elkészítése nem ment ripsz-ropsz, Walson még 2008-ban rendelte meg, s 14 hónap alatt épült fel. Az autó a Ferrari 599 GTB Fioranón alapszik, az új formát a Pininfarina stúdió rajzolta. Szinte azonosíthatatlan a donor modell, főként azért, mert a lámpák a 612 Scagliettiről valók, de amennyire meg tudjuk ítélni, a sárvédők és a lökhárító is onnan ered.

620 lóerős

620 lóerős

620 lóerős


Ami a legnagyobb kihívás lehet a Ferrari szemszögéből, hogy míg az 599 GTB teljesen zárt karosszériával készül, a Superfast Aperta egy targa, amitől persze még izgalmasabb. A karosszéria formáját és színét az 1968-as Federico Fellini-rövidfilm, a Toby Dammit inspirálta. Az Edgar Allan Poe Különleges történek című műve feldolgozásának harmadik részében látható a Carrozzeria Fantuzzi stúdió által tervezett Ferrari (Alul a videó).

A P540 motorja 6,0 literes V12-es, teljesítménye 620 lóerő, míg maximális nyomatéka 608 Nm. Sebességváltója hatfokozatú, Forma-1-eredetű félautomata.

Részlet a Toby Dammitből: