Nagyjából egy évvel azután, hogy a német 9ff bejelentette, hogy meg akarja építeni a világ leggyorsabb közúti autóját és bemutatta az első képet a kocsiról, a GT9-R elkészült.

A jármű a korábban a leggyorsabb címre pályázó GT9-re épül, ám annál jóval erősebb, pedig az is közelített az 1000 lóerőhöz.


A GT9-R egyedileg épített, 4,0 literes boxermotorja azonban 1120 lóerős, maximális nyomatéka pedig 1050 Nm. Ezzel a 9ff mérése szerint 2,9 másodperc alatt képes százra gyorsulni a Porsche-alkatrészek felhasználásával épült járgány. Ha ez még nem lenne elég meggyőző, akkor talán az, hogy álló helyzetből 15,8 másodperc után már 300 felett jár a sebességjelző mutatója.

A 9ff szerint autójuk 414 km/órás sebességre képes, amivel elvileg gyorsabbak, mint a csúcstartó SSC Aero, de eredményük nem hivatalos. Ugyanakkor a Keating TKR-nek már csak egy második futam kell az elsőséghez, miután korábban egyszer már 418,6 km/órával száguldott.

A világ leggyorsabb autója – elvileg 3


Ha valaki nem a leggyorsabbra, csak egy nagyon gyors járgányra vágyik, az kérheti 987, illetve 750 lóerős motorral is a 9ff sportkocsiját. Rendelkezésre állnak a versenypályán szükséges kiegészítők is. A motorhoz hatfokozatú, manuális vagy szekvenciális váltó is elérhető, a leggyengébbhez automata is van.

Összesen 20 autó építését tervezi a 9ff, amely garantálja, hogy két egyforma autó így sem hagyja el a gyár kapuit.