Ismét megdöbbentőt alkotott a Brabus. V12-es motort szereltek a Mercedes-Benz kis szabadidő-autójának orrába. A Brabus SV12 R Biturbo 750-ben már alkalmazott blokk a gyári 5,5 literes duplaturbóson alapul.

Persze sok köze nincs hozzá, tekintve, hogy szinte mindent kicserélnek benne. Új turbók, hűtők, hajtókarok, dugattyúk, főtengely stb. A 6,3 literesre hizlalt blokk teljesítménye 750 lóerő, míg nyomatéka 1350 Nm. Használat közben az elektronika ezt 1100 Nm-re korlátozza.

Természetesen luxuskivitelű

Természetesen luxuskivitelű

Természetesen luxuskivitelű


Ezzel gyakorlatilag a világ legerősebb terepjáróját építették meg, persze ha a GLK terepjáró. Ha szigorúan szabadidő-autónak tartjuk, akkor is a Brabusé a pálma, mert eddig a 700 lóerős G V12 állt az élen. Lényegében mindegy is, az azonban biztos, hogy ennél gyorsabb egyik kategóriából sincs.

Az önzáró differenciálművel felvértezett GLK V12 képes 4,2 másodperc alatt százra gyorsulni, 0-200 km/óra között is csak 12,8 másodperc telik el. Ám nem itt mutatja meg igazi erejét a motor, hanem hogy képes 300 fölé gyorsítani. Mi az, hogy?

Nardóban, hivatalos mérés során nemrég 322,3 km/órát ért el a kocsi, ezzel megdöntötte a korábbi rekordot.

Elöl 380, hátul 360 mm féktárcsákkal

Elöl 380, hátul 360 mm féktárcsákkal

Elöl 380, hátul 360 mm féktárcsákkal


Ehhez persze kellett az is, hogy a Brabus új, szélcsatornában kialakított spoilerekkel látta el a GLK-t, s a beépített sportfutóművel alacsonyabbra ültette a kasztnit. Azért, hogy a 750 lóerő némileg uralható maradjon, nagy teljesítményű fékrendszer is része az átalakításnak.

Egyelőre az árát nem közölték, ismerve a Brabus hasonló gépeit, mi nagyjából 100-130 millió forint közé taksáljuk.