Jó ideje pletykálnak már róla, hogy az Audi azt tervezi, az R8 mellé egy kisebb sportkocsit épít. Korábban már közöltünk egy fotót arról, milyen is lehetne az R4, ha elkészülne, most itt vannak újabbak.

Egyes pletykák szerint az R4 a következő generációs Porsche Caymannal/Boxsterrel közös padlólemezt használ majd, mások szerint a VW BluesSport tanulmányautó szériaváltozatával lesz rokonságban a gép. A vevők szempontjából végül is mindegy, a lényeg, hogy kis, középmotoros sportkocsiról van szó.

Az Autoexpress értesülései szerint ebbe az autóba kerül majd az Audi e-Tron tanulmány technikája. Johan de Nysschen, az Audi of America elnöke még e hónap elején árulta el, hogy szériagyártásban is feltűnik majd a technológia.

Hátsó és összkerékhajtással

Hátsó és összkerékhajtással

Játsó és összkerék-hajtással


Az e-Tront négy villanymotor mozgatja, minden kerékhez jut egy. Együttes teljesítményük 313 lóerő, nyomatékuk döbbenetes 4500 Nm. Az e-Tron 4,8 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 200 km/óra. Az autó közepébe épített lítiumion akkuk feltöltésével 248 kilométert tud megtenni a jármű.

Persze valószínűleg nemcsak villanyautóként valósul meg az R4, hanem lesz belőle benzines variáns is, feltehetőleg turbóval. A csúcsváltozatba a Győrben készülő és most a TT RS-ben szereplő 2,5-es turbómotor kerülne, nagyjából 380 lóerős teljesítménnyel.

Az Audi R4 várhatóan 2011-ben a Frankfurti Autószalonon mutatkozhat majd be és 2012 elején kerül piacra.