Fluence – azaz folyékonyság. Ezzel a névvel mutatja be legújabb modelljét a Renault. Érdekes ez a névválasztás, hiszen 2004-ben ugyanígy hívták a Renault Laguna tanulmányautó kivitelét. Aminek nem sok köze van a mostani járműhöz.

A Mégane műszerfala, de nem digitális kilométerórával

A Mégane belseje, normál kilométerórával


Az új Fluence különlegességét az adja, hogy a hagyományos modelleken kívül lesz belőle tisztán elektromos autó is 2011-ben. A többmilliós lítium-ion akkumulátorokat nem megvenni kell, hanem lízingelni, tehát a használatukért fizet az ügyfél. Addig is azonban hagyományos motorokkal készül az autó.

Kétféle benzinmotor kerül az autóba, a kisebbik 1,6-os 110 lovas, míg az erősebb 2,0 literes 140 lóerős. A manuális sebességváltó helyett mindkettőhöz kérhető automata váltó, a nagyobbhoz folyamatosan változó áttételű CVT.

Dízelből csak az ismert 1,5-ös kerül a motorba, többféle, 85-110 lóerő közötti teljesítménnyel. Igazi érdekesség, hogy a legerősebb variánshoz duplakuplungos automata is választható. Sajnos az újszerű váltóról nem árult el többet a Renault.

Év végén, jövő év elején érkezik

Év végén, jövő év elején érkezik


A Fluence 4620 milliméter hosszú, a tengelytávolsága 2,7 méter. Vagyis szinte ugyanakkora, mint egy Opel Astra szedán. Ezek nyomán az utastér tágasnak ígérkezik, de a csomagtartó sem rossz, 530 literes. Az utastér a Mégane elemeiből építkezik, mondhatni ugyanaz. A műszerfalon felfedezhető különbség, hogy a kilométeróra itt hagyományos mutatós és nem digitális.   

A kocsit Törökországban gyártják majd, akár az előző Mégane limuzint, a jármű elsődleges piaca Törökország, de Romániában és Oroszországban is jelentős eladásra számít a Renault. A hazai forgalmazás kezdete 2009-2010 fordulójára tehető jelenlegi információink szerint.