Piszok gyors az Audi R8, ezt tapasztalatból tudom, mert amikor egy hazai bemutatóról visszavittük Ingolstadtba, megfutottuk a 300-at vele. Az autóversenyző, Christian Abt vállalkozása szerint azonban az 525 lóerős teljesítmény sem elég mindenkinek. Nekik készül az ABT R8 5.2 FSI.

Ebbe is a Magyarországon készülő, V10-es motor kerül, de már 600 lóerővel, a motorvezérlés átalakítása és sportkipufogó bevetése nyomán. Abt szerint a plusz 75 lóerő nemcsak papíron mutat jól, de érezhető az úton is.

Karbon elemek készültek hozzá

Karbon elemek készültek hozzá


A menetdinamikai mérések szerint 0,1 másodperccel hamarabb, azaz 3,8 másodperc alatt érhető a 100 km/órás sebesség. Ezt nem valószínű, hogy bárki is érzékelné. Azt már inkább, hogy a kocsi 316 után is megy még, egészen 322 km/óráig.

Tekintve, hogy Abt sok időt tölt versenypályákon, így nem csak a motorral foglalkoztak, de lecserélték a kerekeket és a karosszérián is dolgoztak. Az új aerodinamikai elemek természetesen ultrakönnyű szénszálas műanyagból készültek, egy részük nagyobb leszorítóerőt eredményez, mások a hűtést javítják. Például pont utóbbiért alakították át az ajtók mögötti paneleket is, újabb nyílásokat vágva.

Persze nemcsak az Abt kínál pluszlóerőt, az MTM-nél akár 888 lóerő sem elképzelhetetlen.