Ahogy Malcom Wilson, a Ford csapatfőnöke mondta: “a rali hazájába” látogatott a hétvégén a világbajnokság. A Finn-ralin a Ford-csapat mindkét pilótája remekelt. A Lengyelországban az utolsó gyorsaságin korlátnak hajtó és ezzel csapatát kettős győzelemtől megfosztó Jari-Matti Latvala az állásáért küzdve a harmadik helyen végzett, míg csapattársa, a szintén finn Mikko Hirvonen begyűjtötte idei harmadik győzelmét. Hirvonen végig gyorsabb volt  az őt üldőző Sebastien Loebnél, akit egy defekt győzött meg véglegesen arról, be kell érnie a második hellyel.

Idén végre megtörhetik a Citroen uralmát

Idén végre megtörhetik a Citroen uralmát

Idén végre megtörhetik a Citroen uralmát


Hirvonen elsőségével tovább növelte előnyét a világbajnoki összesítésben, ahol 68 pontjával immár három egységgel vezet Loeb előtt. Azzal, hogy Dani Sordo, a Citroën másik pilótája csak negyedik lett, a Ford is csökkentette lemaradását. 14 pontot kellene ledolgozniuk három versenyen a konstruktőri világbajnoki címért az immár 72 WRC-s győzelmet számláló csapatnak.

Különleges eredmény ez a Focus WRC számára, hiszen a Jyväskulä környékén zajló versenyen elért győzelem a 40. a típus rali-világbajnoki pályafutása során. Ugyanakkor ez már a 116. verseny, ahol a kocsi pontszerző helyen ér célba.

Nemcsak a Ford, de pilótái is a legjobbjukat hozták hazai versenyükön. Hirvonen 2008-ban és 2007-ben is másodikként zárt, de most nem volt nála gyorsabb. A Ford első számú versenyzője élete legjobb győzelmének nevezte a mostanit. Latvala már jó párszor eldobta a vasat itt, neki ezért egy 2003-as 14. hely volt eddigi legjobbja.

A Finn-rali a bajnokság leggyorsabb versenye

A Finn-rali a bajnokság leggyorsabb versenye

A Finn-rali a bajnokság leggyorsabb versenye


Ám nemcsak őket fogadták kitörő lelkesedéssel a nézők, hanem élete első Vb futamát teljesítő Kimi Räikkönent is. A szintén otthon versenyző Forma-1-es pilóta remek tempót ment, de végül egy kanyart elrontott és összetörte autóját.

Finnországban nemcsak a tempó elképesztő, de rengeteg ugrató szerepel a szakaszokon. Az alábbi videón Evgney Novikov elképesztő ugrása látszik, amiért különdíjat kapott a futam után:

A leghosszabb pályafutású WRC

Novikov különdíjat kapott ezért az ugrásért

Novikov különdíjat kapott ezért az ugrásért

Novikov különdíjat kapott ezért az ugrásért


A Focus a rali-világbajnokságon 1997-1998 között versenyző Escort WRC-t váltotta. Első generációja 2003-ig futott, amikor is megérkezett a sokkal agresszívebb, aktív hajtással és futóművel felszerelt újabb változat. A jelenleg futó modell 2006-ban mutatkozott be, de azóta is számos változáson ment keresztül. Ilyen hosszan egyetlen más típus sem szerepelt a WRC-k között.

A Finn-ralin begyűjtött győzelem a negyedik idén a Focus WRC számára, ennél többet csak 2006-ban és 2007-ben szerzett, amikor nyolc-nyolc sikerig jutott, mindkétszer konstruktőri világbajnoki címhez segítve a Fordot.

Számok a Ford Focus WRC-ről:
Rengeteg néző élteti a sztárokat

Rengeteg néző élteti a sztárokat

Rengeteg néző élteti a sztárokat


– 96 Focus WRC épült az M-Sportnál 1999 óta
– 300 lóerős a kocsi 2,0 literes turbómotorja
-Maximális nyomatéka 550 Nm 4000-es fordulatszámnál
-3,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára aszfalton
– 94 literes tankjából versenytempóban 100 kilométeren 60 liter üzemanyag fogy
– 19 perc a legjobb idő, amennyi alatt a Ford-csapat tagjai kicserélték a versenyautó váltóját
– 7 perc alatt lehet kicserélni a Focus WRC szélvédőjét
– 6 perc kicserélni a hátsó differenciálművet
– 2 perc a legjobb idő, amennyi alatt a Ford mérnökei a szervizparkban kuplungot cseréltek a versenyautón