Augusztus elejére ígéri a Nissan, hogy megmutatja miként is fog kinézni valódi elektromos autója. Előtte azonban itt az EV-12 prototípus, amely számos újdonságot rejt. A kocsi látványra egy Tiida, amelynek karosszériáját több helyen kissé átszabták. Lefedték például a benzinmotor hiányában szükségtelen hűtőnyílásokat, ugyanakkor különleges formát kapott a tető is, kisebb légellenállást biztosítva a járműnek.

Az utastér alá rejtették az akksikat

Az utastér alá rejtették az akksikat


Egyes műszaki elemek, így a villanymotor a kocsi orrában bújik meg, ugyanakkor a többi alkatrész, mint pl. a lítiumion akkumulátorok sem vesznek el helyet az utastérből vagy a csomagtartóból, mert a padló alatt alakítottak ki számukra helyet.

A Nissan saját gyártású villanymotorja 109 lóerős, maximális nyomatéka pedig 280 newtonméter, ami egy 1,6-os turbódízel motornak megfelelő. Az akkumulátorok egyetlen feltöltéssel 160 kilométer távolságra juttatják el az autót. Ebbe persze beszámolják a fékezéskor visszatáplált energiát is.

Ugyanakkor a Nissan kidolgozott egy különleges szoftvert, amely a navigációs rendszer adatait felhasználva képes megmutatni a vezetőnek, hogy meddig juthat el autójával, illetve, hogy ezen a hatókörön belül hol találhatók megfelelő töltőállomások.

Lehűti az utasteret indulás elött

Lehűti az utasteret indulás elött


A vezetőnek lehetősége van számítógépen vagy telefonon keresztül lekérdezni a telepek állapotát, így pl. nyugodtan elmehet vásárolni, amíg autója a töltőhöz csatlakozik, a rendszer figyelmezteti, ha feltöltődtek az akkumulátorok.

Programozható légkondicionálóval is felszerelték a járművet, amellyel még indulás előtt – amikor a hálózatra kapcsolódik a kocsi – lehűthető az utastér, kímélve az akkumulátorokat.

Igazán használhatónak tűnik már most is az autó, de várhatóan még inkább közelít majd a hagyományos kocsikhoz, mire 2010-ben Japánban, egy évvel később Európában megkezdik a sorozatgyártású modellek kiszállítását.