Amellett, hogy Mercedes-Benz modellek tuningolásával foglalkozik a Lorinser, különleges young és oldtimereket is forgalmaz. Egyik legújabb szerzeményük egyesíti a cég két profilját. A német vállalat ugyanis eladásra kínál egy 450 SEL 6.9 W116-ost.

A luxusbelsőben a sportkormány az újdonság

A luxusbelsőben a sportkormány az újdonság

A luxusbelsőben a sportkormány az újdonság


A jármű 1977-es évjáratú, első tulajdonostól származik, amellett, hogy eredeti Lorinser átalakítással rendelkezik. Az ezüstszürke limuzin a kor csúcstechnikáját hordozza. Az 5,3 méteres luxusautó orrában 6834 köbcentis motor trónol, ami háromfokozatú automataváltóhoz, s azon túl önzáró differenciálműhöz csatlakozott.

Nem is volt szükség több fokozatra a váltóban, hiszen a motor 550 Nm-es nyomatéka így is könnyedén mozgatta az 1,9 tonnás kasztnit. A Mercedes-Benz akkori zászlóshajója 7,5 másodperc alatt gyorsult százra, végsebessége elérte a 225 km/órát.

Szemben a 600 illetve a 6,3 modellek légrugós futóművével, ebben a típusban hidropneumatikus felfüggesztést alkalmazott a gyár. A Citroën által kitalált megoldás itt alkalmazott változatánál a vezető egy gombnyomással 50 milliméterrel megemelhető volt.

16 colos felnik és spoilerek jelentik a tuningot

16 colos felnik és spoilerek jelentik a tuningot

16 colos felnik és spoilerek jelentik a tuningot


Négy tárcsafékkel szerelték a modellt, amelyhez később a Mercedes-Benznél elsőként blokkolásgátló is rendelhető volt.  

Mindezt változatlanul hagyta a Lorinser, ugyanakkor némi sportosítást azért végzett a járművön. A hagyományos króm lökhárítók helyett méretesebb, műanyag lökhárítók és küszöbspoilerek kerültek a járműre, amelyet elöl kiegészítő ködfényszórókkal is felszereltek.

Bár a gumik a legújabb gyártásból valók, a BBS felnik, amelyeken feszítenek, a 70-es évek stílusát idézik. Az élmény szempontjából talán legfontosabb a sportkipufogó alkalmazásával szabadjára engedték a V8-as motor hangját.

A 33 900 euróért ( 9,2 millió forint) kínált autó 143 ezer kilométert futott. A Lorinser szerint kiváló állapotú, mint mondják a futóműve még ma is alkalmas izgalmas kanyarvételekre. No persze sokkal inkább kedveli az autópályás suhanást.