Beigazolódott amit sejtettünk, a Lamborghini valóban tisztán hátsókerék-hajtású Gallardót dob piacra. A különleges modellt Valentino Balboniról nevezték el. Az olasz pilóta jelenleg már nyugdíjba vonult és a márka nagyköveteként utazik, de a legtöbb Lamborghini-modell így maiak is magukon viselik az ő munkájának keze nyomát.

Balbonit maga a gyáralapító Ferruccio Lamborghini vette fel 1967-ben. 1973-tól, a Miurától kezdve az össze prototípus, illetve hagyományos modell megfordult a kezei között, mielőtt beindult volna a gyártás és az autó a vevőkhöz került volna. Az, hogy milyen vezetni egy Lamborghinit, az nagyban neki is köszönhető.

Különleges kialakítású
Gallardóból nem volt még csak 4x4-es
3,9 másodperc 0-100 km/órára
Az első hajtás kihagyásával tömeget spórolnak
40 évet dolgozott a Lamborghininél
6 fotó
Az összes Lambót vezette

Az összes Lambót vezette

Az összes Lambót vezette


A normál változatokkal szemben a Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni  5,2 literes V10-es motorja nem 560, hanem csak 550 lóerős, de 1380 kilogrammos tömegének – 50 kilóval könnyebb – is köszönhetően képes csupán 3,9 másodperc alatt százra gyorsulni. Az új modell végsebessége 320 km/óra. Összességében tehát lassabb, mint a normál Gallardók, de élményben bizonyosan veri azokat.

Persze nem csupán az első hajtás kiszereléséről van szó, de az átalakítás során módosítottak a futóművön és új felni-gumi kombinációt választottak hozzá. Emellett 45 százalékos önzáró differenciálművet építettek be hátra, illetve áthangolták a menetstabilizálót is. Miközben a normál program továbbra is a maximális biztonságra törekszik, ha Corsára vált a pilóta, az elektronika engedi a kocsi farának kitörését is, maximálva a vezetési élményt.

3,9 másodperc 0-100 km/órára

3,9 másodperc 0-100 km/órára

3,9 másodperc 0-100 km/órára


Nemcsak műszaki szempontból különleges az 550-2, de megjelenése is egyedi. A karosszéria középen futó fehér csík a klasszikus, 70-es évek beli sportkocsikat idézi. Belül alapvetően a fekete dominál, amit szintén a fehérrel dobtak fel.

Nem hiányzik a Valentino Balboni aláírásával díszített kis tábla sem, amelyen feltüntetik a jármű sorszámát is. Ebből a Gallardóból ugyanis mindössze 250 darab kerül piacra, ára 162 ezer euró (43,8 millió forint) lesz Európában.

Videón a tesztpilóta: