Több mint harminc autóipari beszállító, valamint a Mercedes, az Opel, a Renault és a Volvo bevonásával a SuperlightCar projekten dolgozott a Volkswagen. A cél: csökkenteni a jármű tömegét. Az összefogás a Volkswagen Golf vázszerkezetén dolgozott, hogy kiderítse, új formákkal, struktúrákkal és anyagokkal mennyit spórolhatnak.

Élesebb formatervet kap az új Golf
Élesebb formatervet kap az új Golf

Élesebb formatervet kap az új Golf

Élesebb formatervet kap az új Golf


Három koncepciót valósítottak meg az eredetileg 275 kilós váz lefogyasztása során. Az első tisztán acélból készült, de már ezzel is 55 kilogrammot spóroltak. A második esetben már alkalmaztak könnyűfémet, míg a harmadiknál nagymértékben vetettek be alumíniumot, magnéziumot és műanyagokat. Utóbbi esetben nem kevesebb mint 114 kilót, vagyis 41 százalékot faragtak le.

Akad azonban egy bökkenő, mégpedig az, hogy a fogyókúra nem olcsó, a harmadik variánst pedig nagyon drága lenne sorozatgyártású autóknál alkalmazni. A kutatásban részt vevők elvárása volt, hogy egy-egy kiló megtakarítása ne kerüljön 5 eurónál többe. Így 82 kilogrammnyi súlytól tudják megszabadítani a széria Golf karosszériáját.

A hibrid változatra is lehet számítani

A hibrid változatra is lehet számítani

A hibrid változatra is lehet számítani


A hírek szerint 2012-ben már sorozatgyártásban alkalmazza majd a Volkswagen az új vázat. Azaz pont akkor, amikorra a korábbi pletykák is ígérték az új moduláris padlólemezre épülő hetes Golf megjelenését. Vagyis a jelenlegi Golf viszonylag rövid pályafutás, négy év után búcsúzna.

A fogyókúra segít tovább csökkenteni a járművek fogyasztását, ugyanakkor még kisebb motorok alkalmazása várható. 1,0 és 1,2-es turbómotorok kerülnek a Golfba, s általánossá válik a Start & Stop motorleállító, valamint a fékenergia-visszatápláló rendszerek alkalmazása.