Amellett, hogy folyamatosan új elektronika balesetmegelőző segédberendezések jelennek meg a járművekben, úgy tűnik továbbra is a légzsákoké lesz a főszerep, hogy baleset esetén megelőzzenek egy-egy komolyabb sérülést. Legalábbis erre következtethetünk a Mercedes-Benz legújabb tanulmányautója kapcsán.

A rengeteg érzékelővel felszerelt ESF 2009 Concept számos új légzsákot vonultat fel. Az S400 Hybrid alapjaira épített koncepcióautóban például új fejlégzsákot alkalmaznak, amely az utasok közötti részre nyílik ki, megakadályozva  a fejek összekoccanását. Nem teljesen újdonság viszont a biztonsági övből kinyíló párna, de ezekkel együtt 15-16 darabra emelkedhet a legjobban felszerelt modellekben a lufik száma.

Nem okoznak egymásnak sérülést az utasok

Nem okoznak egymásnak sérülést az utasok

Nem okoznak egymásnak sérülést az utasok


 

Igaz érdekesség ugyanakkor az autó alatt kialakított fékzsák, amely a földhöz nyom egy méretes fémlemezt. Vészfékezéskor az ütközés előtt kinyílva segít tovább lassítani a járművet, illetve 80 milliméterrel megemeli a jármű orrát, ellensúlyozva a fékezés miatt fellépő bólintást.

Oldalról érkező behatás esetére is készült a Mercedes. Ha a szenzorok ilyen irányú balesetet érzékelnek 50 milliméterrel képesek elmozdulni az első ülések oldalirányba az autó közepe felé, csökkentve az esélyét, hogy a behatás elérje az utasokat.

Egy ballon fúvódik fel a kocsi alatt vészfékezéskor

Egy ballon fúvódik fel a kocsi alatt vészfékezéskor

Egy ballon fúvódik fel a kocsi alatt vészfékezéskor


Emellett a tanulmányautó ajtóiba felfúvódó fémcsövek kerültek. A normál helyzetben összecsukott elemek baleset esetén 10-20 bar nyomás hatására kitágulnak, kipréselve az ajtókat is. A Mercedes kutatói szerint az így megtakarított hely azért jó, mert oda további védelmi rendszerek építhetők be.