Háromhengeres Golf bemutatására készül a Volkswagen – árulta el az Autó Magazin német testvérlapjának adott interjúban a Volkswagen fejlesztési vezetője. Ulrich Hackenberg nem mondott további konkrétumot a bevezetés idejére vagy a motor teljesítményére vonatkozóan.
Három henger kevesebbet fogyaszt


Kisebb motorokkal próbálkozik a VW
Kisebb motorokkal próbálkozik a VW




















Alighanem egy 1,2 liter alatti benzines motorról lehet szó, amely csak feltöltéssel elég erős egy Golf VI mozgatásához. Az apró turbós benzines kevesebb alkatrészből áll, kisebb a súrlódása és a fogyasztása is egy hasonló teljesítményű négyhengeresnél.
Az ígéretes motorral még sok feladat van. A háromhengeresek egyenetlenül járnak, amit kiegyensúlyozótengellyel kompenzált a Volkswagen konszern a háromhengeresekben. Házon belül jelenleg a Fabia és a Roomster, az Ibiza és a Polo készül 1,2 literes háromhengeres szívómotorral illetve háromhengeres, 1,4 literes turbódízellel.
GTI 301 lóerővel
A háromhengeres Golf a jövő zenéje, egy tuningolt GTI-ről azonban már konkrét információink vannak. A 301 lóerős változatot négy ipari tanuló készítette, akik a Volkswagennél vesznek részt képzésen.
A GTI Street nevű egyedi változat sportfutóműve hidraulikus állítású, tehát emelhető vagy süllyeszthető az igények szerint. A fék az R32-es hathengeresről származik, a féktárcsákba a 19 és 22 év közötti diákok belemarták a GTI jelet. A 19 colos felniket a BBS szállította.