Jó egy évvel a Volkswagen újjáélesztett, harmadik generációs Sciroccójának érkezése után a német gyártó előállt a járgány eddigi legerősebb verziójával. A hétvégi nürburgringi 24 órás versenyre szállított újdonság a korábbi GT24, majd a Bolognában leleplezett Study R tanulmányok utódja.

Az új, versenyzésre hangolt Scirocco R agresszívabb lökhárítót, nagyobb légbeömlőket, egyedi nappali fényszórókat, 18 colos kerekeket kapott, és az autót lejjebb ültették. A sportjárgány 265 lóerőt tud kipréselni magából, nyomatéka pedig 350 Nm. Hatsebességes kézi vagy opcionálisan választható duplakuplungos DSG-váltóval szerelik.

A pályára született
A pályára született

Még durvább VW Scirocco!

Még durvább VW Scirocco!

A pályára született
Még durvább VW Scirocco! 11
Még durvább VW Scirocco! 12
Még durvább VW Scirocco! 13
Még durvább VW Scirocco! 14
Még durvább VW Scirocco! 15
Még durvább VW Scirocco! 16
Fotó megosztása:
Még durvább VW Scirocco! 17


Nulláról százra a kézi váltóval 6,5, a DSG-vel 6,4 másodperc alatt gyorsul, és egészen 250-ig mehet a mutató, mielőtt a korlátozó elektronika nem enged tovább. A motor az Audi S3-ban és a Golf R-ben is hamarosan megjelenő 2 literes TFSI. Az elsőkerék-hajtású autó úttartásáról az elektronikusan vezérelt XDS differenciálműve gondoskodik, amely a gyors kanyarokban is biztosítja, hogy az alulkormányzásra hajlamos első kerekek se csússzanak meg.

A belsőn is alakítottak egy kicsit: a Scirocco R “kagylósabb” üléseket, csapott sportkormányt és szálcsiszolt fém díszbetéteket kapott.

Az árról egyelőre nem tudni, az autó a kereskedésekben szeptemberben, a Frankfurti Autószalon után jelenik meg.