A BMW egyik legjobb motorja, a kétliteres párhuzamos feltöltésű turbódízel, ám az csak az 1-es modell vásárlói számára elérhető. Az Alpina azonban beépíti a Hármas kasztniijába is. Egy ideje Coupé kivitelben már megvásárolható volt, nemrég azonban már szedán és kombi karosszériával is kapható.

Tekintve, hogy már gyárilag is 102 lóerős literteljesítménnyel bír a blokk, igazi műszaki csemege. Az Alpina azonban egy tízessel megtoldva 214 lóerőre emelte a motor teljesítményét, de a 450 Nm-es maximális nyomaték sem elhanyagolható.

5,4 liter gázolaj elég neki

5,4 liter gázolaj elég neki

5,4 liter gázolaj elég neki


Az ikerturbós motorral 6,9 másodperc alatt gyorsul százra az autó, végsebessége pedig eléri a 244 km/órát. Nem rossz egy dízel kocsitól. De van még jobb is! Normál használat mellé 5,4 literes átlagfogyasztást ígér az Alpina.

Mind manuális, mind Switch-Tronic automata váltóval megrendelhető a D3-Biturbo, amelyről nem hiányoznak az Alpina egyedi spoilerei és jellegzetes 20 küllős felnijei sem.

Persze nem ez az első eset, hogy az Alpina a BMW kínálatában nem szereplő modellt árul, hiszen anno a Z8-as modellből, a gyárival szemben náluk létezett automataváltós kivitel is, amellyel kiemelkedő sikert értek el az amerikai piacon.