Az amerikai törvényhozás felsőháza, a jelenleg republikánus többségű szenátus nem fogadta el a hét közepén a képviselőház által már megszavazott mentőcsomagot, amely a “detroiti hármak”, a Ford Motor, a General Motors és a Chrysler gazdasági stabilizálását célozta.

A törvénytervezetben előirányzott 14 milliárd dolláros gyorshitelre elsősorban a GM-nek és a Chyslernek lett volna szüksége, ugyanis a két gyártó szó szerint a csőd szélén áll, hetekig tudnak csak működni segítség nélkül. A szenátus republikánus többségének korábban is meglévő ellenállása mellett a szakszervezet (United Auto Workers) ellenkezése tett még inkább keresztbe a mentőcsomagnak, ugyanis az UAW tagjai nem voltak hajlandók elfogadni, hogy keresetüket a nem szakszervezeti tagok fizetéséhez igazítsák (csökkentsék).

Az autógyártók most három dologban reménykedhetnek: a törvénytervezetet a januárban már demokrata többségű szenátusi újraszavazhatja, a Bush-kormányzat is dönthet úgy, hogy a már korábban a bankok megmentésére megszavazott 700 milliárd dolláros pénzügyi segélycsomagból juttat az autóiparnak, vagy az USA jegybankjaként működő Fed is közbeléphet, ugyanis elméletileg jogában áll bármilyen szövetségi szinten is fontos gazdasági szervezet segélyezése, ha az érintett nem kaphat hitelt máshonnan.