2009 januárjától 20 forinttal többe, vagyis 290 forintba kerül egy BKV-vonaljegy. Jövőre a havi bérletért a jelenlegi 8250 helyett 9000 forintot kell fizetni.

“A jelenlegi áremelést követően a BKV jegyárai már meg is haladják egyes nyugat-európai városok tömegközlekedési tarifáit” – mondta Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője az InfoRádiónak.

Míg Rómában egy átszállásra is feljogosító egyórás vonaljegy 1 euró, azaz körülbelül 260 forint, addig Budapesten egy átszállásra nem jogosító vonaljegy ennél 30 forinttal többe fog kerülni. A két város között viszont nagy különbség van a városlakók fizetését vagy a tömegközlekedés színvonalát illetően.

Vitézy Dávid meglátása szerint a főváros nem ösztönzi arra az autósokat, hogy a tömegközlekedést válasszák. Miközben a BKV jegy- és bérletárai folyamatosan emelkednek, a parkolási díjak változatlanok [már dolgoznak az emelésen – a szerk.], így a vonaljegy ára ma már meghaladja a parkolási óradíjét – fűzte hozzá. Szerinte a főváros hibás intézkedéseinek “köszönhetően” kettő vagy több személy számára már olcsóbb autóval bejönni az agglomerációból.

A drasztikusan megemelt jegyárak miatt várhatóan egyre többen döntenek az autós közlekedés mellett a fővárosi tömegközlekedési eszközök helyett.

Forrás: Inforádió