Várhatóan 2009-ben végre megérkezik a Honda NSX utódja. Az autóról megjelent egy metszetrajz, amely elárulja, hogy teljesen új koncepció alapján épül, mint elődje. A 90-es évek legendás autója 280 lóerős V6-os motorral készült, ám aluvázas, műanyag borítású karosszériájának köszönhetően remek menetteljesítménnyel bírt.

21. századi utóda viszont ennél komolyabb ménessel készül, 5,5 literes V10-es motorja 560 lóerőt tud majd, ráígérve a nemrég bemutatott Nissan GT-R-re. Erre a teljesítményre szükség is lesz, miután számos kényelmi extrával és jelentős hangszigeteléssel is felszerelik, ami növeli a tömegét. Viszont gyenge pontja az új koncepciónak, hogy már nem középre, az utasok mögé, hanem a jármű orrába szerelik a motort.

Orrmotoros lesz

Orrmotoros lesz


Az új NSX kétféle váltóval kerül piacra, a manuális mellett duplakuplungos – a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható – automata váltóval is elérhető lesz.

Ahogy a legfőbb konkurensei, a Porsche Turbo és a GT-R, a Honda gépben is négykerék-hajtást alkalmaznak. Az új elektromos vezérlésű Super-Handling All-Wheel Drive rendszernek köszönhetően a sportkocsi képes 4 másodperc alatt elérni a 100 km/órás sebességet. Az NSX végsebessége 300 km/óra körül lehet.

Amellett, hogy egyenesben is elemében van a gép, kiemelkedő teljesítményt mutat pályán is. Kémfotósok mérései szerint a Nürburgringen 7:38-at futott az autó, ami nagyon jó érték.

Tesztelik az új Honda NSX-et: