Itt a MINI E, ami a klasszikus formájú modell, tisztán elektromos hajtással. Egyelőre 500 darab készül belőle, amik mind Kaliforniába kerülnek majd. Ott ugyanis, egy új törvénynek köszönhetően, minden autógyártónak csatasorba kell állítania egy nullaemissziós járművet is.

Ez a kocsi pedig tudja ezt, a normál motor helyére épített villanymotor teljesítménye 201 lóerő, míg csúcsnyomatéka 220 Nm, amely az első kerekeket pörgeti. Ennek köszönhetően a forgalomban semmilyen hátránya nincs a kocsinak, 8,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet. A végsebességét 152 km/órában maximalizálta a gyártó.

2,5 óra egy feltöltés, nem kell fogni

2,5 óra egy feltöltés, nem kell fogni

2,5 óra egy feltöltés, nem kell fogni


A lítiumion akkumulátorok egyetlen 2,5 órás feltöltés után 250 kilométerre juttathatják az autót. Csak ezüst színben készül a MINI legújabb változata, de így sem lehet összetéveszteni más modellekkel, erről a karosszériát díszítő, villásdugót mintázó sárga jelek gondoskodnak. A villany MINI-k ugyanúgy Oxfordban készülnek, mint hagyományos társaik, de motor és váltó nélkül, azok helyére Münchenben építik be az elektromos technikát.

Eddig minden szép és jó, de egy apró hibája azért van a járműnek, az akkumulátorok sok helyet elfoglalnak. Nemcsak a csomagtartó szűkült 60 literesre, de eltűnt a hátsó ülés is. Ez a MINI csak két utasnak szól. Persze ne legyünk telhetetlenek, ez egy korai lépés a villanyautózás történelmében, idővel javulni fog a helyzet.