Norvégiában a HyNor (Hydrogen Road of Norway) projekttel együttműködve a Mazda közúti forgalomba helyezte az első Mazda RX-8 Hydrogent. Nemcsak az északi országnak újdonság ez, de ez az első alkalom, hogy hidrogén üzemű, forgótárcsás Mazda-modell Japánon kívül közúti forgalomba került.

Nem marad egyke a különleges sportkocsi, miután hamarosan további harminc autót lízingel a Mazda a HyNor részére, az autókat egyelőre nem lehet megvásárolni Japánban sem.

A Mazda a világ egyetlen autógyártója, mely nagy sorozatban állítja elő a forgótárcsás vagy wankelmotort, amely egyedi felépítése miatt alkalmasabb a hidrogénnel való üzemeltetésre, mint a hagyományos dugattyús motorok, illetve hidrogénüzemre való átalakítása is egyszerűbb.

A 231 lóerős RX-8 Hydrogen kétféle üzemanyaggal működtethető, a vezető döntheti el, hogy mikor kapcsol benzines és mikor hidrogénes üzemre. A speciális motor nemcsak ebben a modellben szerepel, de villanymotorral párosítva már tesztelik a Mazda5 egyterűbe építve is.