A pénzügyi válság okozta értékesítési problémák miatt a BMW is leállítja termelését október utolsó hetében, illetve az eladásokat stabilabb piacokra irányítja át, közölte a cég szóvivője kedden. A lipcsei üzemben négy napra áll le a gyártás. Az intézkedés 40 ezer BMW-t érint, amelyeket az amerikai piacra szántak: 20 ezret egyáltalán nem gyártanak le, 20 ezret pedig átirányítanak egyebek mellett Kínába, illetve Oroszországba.

A BMW szóvivője szerint jelenleg elsősorban az Egyesült Államok, Olaszország és Nagy-Britannia a leggyengébb piacuk, de egyelőre nincs szükség további elbocsátásokra a már bejelentett 8100 fős leépítésen kívül.


Hasonló intézkedésekre készül az Opel, a Daimler és a Ford is németországi gyáraiban. Opelből az év végéig 40 ezerrel kevesebbet fognak előállítani, közölte kedden a vállalat szóvivője az eladási nehézségekre utalva. A bochumi gyárban már a múlt hét óta állnak a gépek, az eisenachi üzemben a jövő héttől három hétre áll le a gyártás, a Kaiserslauternben és Rüsselsheimben lévő üzemek egyelőre még nem érzik a kereslet gyengülését.

A Ford németországi cégénél azt közölték, hogy visszafogják az összeszerelést, és 204 részmunkaidős dolgozót bocsátanak el a saarlouisi üzemből. A kölni üzemben egyelőre változatlan marad a gyártás.

Bajban az európai autógyártás 3


A Daimlernél úgy nyilatkoztak, hogy alacsony szinten akarják tartani a gyártást, a kiigazítás németországi gyártó egységeket, illetve az alabamai Tuscaloosa üzemet érinti, konkrét számokat azonban nem közöltek.

A Volkswagenhez tartozó cseh Skodánál hétfőn jelentették be, hogy október végén egy hétre leállítják a gyártást. Ez mintegy 13 ezerrel kevesebb új autót jelent. Korábban csak kétnapos leállást terveztek, 2500 autó mínusszal. A Skoda ugyanakkor azt tervezi, hogy akárcsak a korábbi években, karácsonykor az idén is leáll két hétre, de ez a szünet ezúttal lehet hosszabb is. A Volkswagen-csoport többi tagjánál eddig még nem került szóba csökkentés.

Forrás: FN