Az 1942-es első ötlet után 2008. szeptember 16-án végre hálózatba kötik a hazai autópályákat. Kedden ugyanis egy évvel az eredeti határidő után átadják a forgalomnak az M0-s gyorsforgalmi út Vecséstől az M3-as autópályáig tartó 26,5 kilométeres szakaszát.

A körgyűrű legújabb részétől a Budapestiek és a térség települései is ugyanazt várják: hogy csökkenjen az átmenő forgalom, főként a teherautóké. Bár lehet, hogy hiába.  

Pécel, Nagytarcsa, Ecser, Fót és Isaszeg esetében várhatóan súlykorlátozást vezetnek be a 7,5 tonnánál nehezebb járművekre. Budapesten viszont egyelőre még nem született döntés erről, így csak abban bízhatunk, hogy e nélkül is az M0-st választják a kamionok a Hungária körút helyett. 2009 januárjára lehet kész az új rendelet.

Az M0-s új, 284 millió euróból megvalósuló szakasza – éppen a jelentős teherforgalom miatt – betonburkolatot kapott. Ezt 35-40 évente kell jelentősen felújítani, míg az aszfaltutak esetében 10-15 évente szükséges ilyen beavatkozás.

Az M0-s holnap sem lesz teljes, míg a 2-es és a 11-es út közötti szakaszt még várhatóan az idén átadják, a kört bezáró, a 11-es és az M1-es közötti szakaszra hosszú évekig kell várni. A leginkább forgalmas és balesetveszélyes déli szektor 2×3 sávossá bővítése pedig 2013-ra készülhet el.