Itthon is gyengül a régi

Magyarországon az Astra Classic II igen népszerű, nélküle az Opel nem volna piacvezető az alsó középkategóriában. Az értékesítésekből egyértelmű azonban, hogy a magyar vásárlók is a modernebb verzió felé fordulnak.

2007-ben 6976 eladással jócskán vezetett a Classic II az 5599 darabig jutó H Astra előtt, idén azonban bezárult az olló. 2008-ban a korábbi változatból 4046 kelt el, az aktuálisból pedig 4030 talált gazdára augusztus végéig.

Új Astrák 2009 végén

Az Opel kész forgatókönyvvel várja az elöregedett Classic II és a korosodó H Astra leváltását. A következő generáció bemutatása a 2009-es Frankfurti Autószalonon várható. A legújabb Astrát az idei Párizsi Autószalonra, a Golf VI debütálására időzített kompakt tanulmányautó előlegezi meg.

Ugyanaz a felállás: jön egy új, de marad a régi is

Azonos felállás: jön egy új, de marad a régi is


Az újdonság premierje után a H Astra is tovább él, ha marad a jól befuttatott típusjelzés, Classic III néven. A Classic III az auto motor und sport információi szerint a bochumi üzemben készül majd.

Fiat, Renault, Skoda: működik a Classic-modell

Az életciklusuk után továbbélő autóknál az alacsony gyártási költség indokolja a kedvező árakat. Elsősorban azért, mert a vészesen drága présszerszámok már megszolgálták az árukat, ezt egészítette ki a G Astra esetében a gyártósor áttelepítése Németországból az alacsonyabb bérszínvonalú lengyel üzembe. Ezt a politikát csak sikeres autókkal lehet folytatni, kereslet híján nem maradt volna piacon a Clio Campus, a Punto Classic, a Peugeot 206 és az Octavia Tour.