A szakértői vélemény alapján folytatni kívánja az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Bóly közötti szakaszán az alagútépítési munkálatokat a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. és a Mecsek Construction Group.

Mint ismeretes, nyáron omlás történt az M6-os Bátaszék közelében található A jelű alagútjában, ami után leállították a további munkálatokat. A szakértők megállapították, hogy a hirtelen bekövetkezett omlást a jelentős csapadékot követő vízbehatolás és ennek következményei, a két járat közötti pillér teherbírásának elvesztése, a járat felső, boltíves részeinek süllyedése és a párhuzamos fejtések egymásra hatása okozhatta.

Az elvégzett vizsgálatok, számítások és mérések alapján a szakértői jelentés javasolja a fejtési munkálatok folytatását az A észak és a C alagútnál. Továbbá ajánlja a D alagút fejtési munkálatainak megkezdését, és a B alagút belső héjának készítését is. A jelentés elfogadja és támogatja a korábbiakban választott NATM (New Austrian Tunneling Method), azaz az új osztrák alagútépítési módszer elveit.

Korábban az Index megkérdőjelezte a szakértők függetlenségét, mondván, azok közül kettő korábban dolgozott a kivitelezésben érdekelt vállalatnál. A kivitelezők közleményükben leszögezik, a szakértők kiválasztása az alagútépítési területen világszerte elismert magas szakmai felkészültségük, elméleti és gyakorlati tudásuk, valamint gyakorlati tapasztalataik alapján történt.

Forrás: MTI