Szeptember 16-án birtokba vehetik az autósok az M0-s gyorsforgalmi út Vecséstől az M3-as autópályáig tartó 26,5 kilométeres szakaszát – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Ezzel egy 60 éves álom valósul meg, hiszen a Budapest körüli körgyűrű ötletét már 1942-ben felvetette dr. Vásárhelyi Boldizsár, a budapesti Műegyetem egykori professzora.

Azzal, hogy az M1, M7, M5, M6 autópályák, illetve a 7-es, 6-os, 5-ös, 4-es és 1-es főutak után immár az M3-as autópálya és a 3-as út is csatlakozik a körgyűrűhöz, megnyílik a lehetőség, hogy az átmenő forgalom elkerülje Budapestet. Remélhetőleg ennek hatására jelentősen csökken majd a teherforgalom a Hungária körúton, ami lehetővé teszi, hogy sok, a belső kerületekben menekülőútra vadászó autós a Hungáriát használja, ami alapvetően megváltoztathatja a belső kerületek zsúfoltságát.

Az M0-s körgyűrű a legújabb, 26,5 kilométer hosszú, 284 millió euróból megvalósuló szakaszával együtt összesen 80 kilométeres lesz.

Az M0-s első szakasza még 1988-ban készült el, de a mostani átadással sem lesz teljes, hiszen a 2-es és a 11-es út közötti szakaszt – amely magában foglalja az elkészült, de egyelőre bizonytalan jövővel bíró Megyeri hidat – 2008 szeptember végén tervezik átadni.
A távlati tervek között szerepel a leginkább forgalmas és balesetveszélyes déli szektor 2×3 sávossá bővítése, amely 2013-ra készülhet el, de a körgyűrű akkor lesz teljes, ha sikerül a 11-es utat az M1-es autópályával összekötni a budai hegyeken keresztül.

Eddig átadott szakaszok:

1988-ban az M5 autópálya és az új 51-es út közötti szakasz.
1990-ben az 51-es út és a 6-os út közötti szakasz a két Duna híddal.
1994-ben a 6-os út és az M1 autópálya közötti szakasz.
1998-ban az M3 autópálya és 2-es út között. (2/B és 2/A néven)
2005-ben az M5 autópálya és az M4 autóút között. (Az M5-nél az M0 nyomvonala nem folytonos, kb. 5km hosszon az M5-ön kell haladni. A folytonosságot biztosító 51-es út és M5 közötti, kb. 6km-es szakasz a déli szektor bővítésével egyidejűleg fog elkészülni.)

Forrás: Wikipedia