Korábban csak pletykálták, most már bizonyíték is van rá, a Mercedes feltámasztja a legendás 300 SL-t. Az 1950-es évek különleges sportkocsija eredetileg versenyautónak készült, felfelé nyíló ajtókkal látták el, hogy ne kelljen elgyengíteni a vázat a küszöböknél. Ez a megoldás végül az utcai modellekre is átkerült.

A képek tanulsága szerint a McLaren SLR nyugdíjazása után bemutatkozó sportkocsi is a tető közepén nyíló sirályszárnyas ajtókat kap. Az SLC kódnévvel futó autó nem az utódja, de hasonló karakterű, mint az SLR, a hosszú motorház mögött szinte a hátsó tengelyre kerül a kétszemélyes utascella. Az új sportkocsi kisebb, könnyebb a korábbinál.

Feltámad a sirályszárnyas Merci
Feltámad a sirályszárnyas Merci

Érkezik a sirályszárnyas Merci

Érkezik a sirályszárnyas Merci

Feltámad a sirályszárnyas Merci
A Forma-1-es technikát és az 50-es évek legendáját ötvözték az SLR-ben
A sirályszárny az 50-es években szükségmegoldásból született
Már az SLR-t is a 300 SL utódjának szánták
Érkezik a sirályszárnyas Merci 32
Érkezik a sirályszárnyas Merci 33
Érkezik a sirályszárnyas Merci 34
Érkezik a sirályszárnyas Merci 35
Fejre vigyázni
Kisebb, könnyebb az SLR-nél
2010-ben érkezik
Érkezik a sirályszárnyas Merci 39
Duplakuplungos váltóval
Javában tesztelik
571 lóerős motorral
6,2 V8-as szívómotor kerül a kocsiba
SLS-nek hívják
Érkezik a sirályszárnyas Merci 45
Jó súlyelosztást eredményez
Alumínium vázat kap
Emlékeztet a 300 SL-re
Érkezik a sirályszárnyas Merci 49
Érkezik a sirályszárnyas Merci 50
Érkezik a sirályszárnyas Merci 51
Érkezik a sirályszárnyas Merci 52
Fotó megosztása:
Feltámad a sirályszárnyas Merci

Feltámad a sirályszárnyas Merci

Feltámad a sirályszárnyas Merci


A 2010-ben érkező új sportkocsi minden bizonnyal az AMG 6,2 literes V8-as motorját kapja. Egyesek szerint 580 lóerős szívómotorral, mások 750 lóerős bi-turbóról suttognak. Azonban az bizonyosnak tűnik, hogy a jó súlyelosztás miatt az első tengely mögé kerülő motorhoz hétfokozatú duplakuplungos váltó kapcsolódik majd, amely természetesen a hátsó kerekeket hajtja.

A fenti adatokból 4 másodperc alatti 0-100 km/órás sprintidő várható, az SLC végsebessége pedig 315 km/órára tippelhető.

Várhatóan 2009 őszén, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az autó, amelyből évi 3-5000 darabot szeretne eladni a Mercedes, ez össze is jöhet. Az SLR-ből évi 500-at terveztek, de alig fele ment el. Az SLC ára viszont valahol 150 ezer euró (35 millió forint) körül lehet, ami azért jóval olcsóbb, mint az SLR 100 milliónál is magasabb ára.