A jelenlegi tervek szerint 2012-től a gyártóknak 120 g/km CO2-kibocsátást kell produkálniuk átlagban egy-egy járműre lebontva. A Renault már most bemutatott egy normál kocsit, amely hozza ezt.

Ehhez a Twingo már létező 1,2 16V modelljét vették kezelésbe. Ám nem kell nagy átalakításra számítani, 20 százalékkal hosszabb váltóáttételt alkalmaznak, illetve a motorvezérlésen módosítottak. Így bár a motor teljesítménye (75 LE) és nyomatéka (107 Nm) nem változott, a fogyasztás és így a károsanyag-kibocsátás is 11 százalékkal kisebb.

Ennek megfelelően 100 kilométerenként 5,1 liter benzint fogyaszt a különleges Twingo, miközben a CO2-kibocsátása 120 g/km.

Az autó a francia vásárlóknak 700 eurós megtakarítással jár, az alacsony károsanyag-kibocsátás után adott adókedvezmény miatt, de a spanyol, német, holland és belga piacokon is hasonló árelőnnyel indulhat a kocsi.

Nálunk vélhetően inkább extra adóval sújtaná az ilyen autókat a Pénzügyminisztérium, hiszen nem fogyasztanak annyi üzemanyagot azonos útszakaszon, azaz kevesebb adóval járulnak a költségvetéshez.