Amellett, hogy két év múlva tervezi, hogy megkezdi sorozatgyártású üzemanyagcellás járművének értékesítését a Mercedes, akkor mutatkozhat be a smart villanymotorral hajtott változata is. Csakhogy úgy tűnik, a német gyártó egész pályás letámadással érkezik az ún. zöldautók piacára.

Az Automobilwoche című lapnak nyilatkozó stuttgarti menedzser elárulta, hogy 2010-ben bemutatkozik az elektromos A-osztály. Az első időszakban persze nem ez lesz a csillagos márka sikermodellje, csupán 500-1000 darabot szeretnének eladni belőle, ezért is tervezik, hogy még a jelenlegi modellbe leváltás előtt bekerüljön a technológia.

Mint a szakember elmondta, az A-osztály tökéletesen alkalmas arra, hogy elektromos autót építsenek belőle, köszönhetően a szendvicsszerkezetű padlólemezének. Korábban az üzemanyagcellás tanulmányautó esetében a padló rétegei közé helyezték a hidrogén tárolására szolgáló tartályokat, és most ugyanide kerülhetnek az akkumulátorok, azaz sem az utastérből, sem a csomagtartóból nem vesz el helyet.

A 90-es években már volt villanymerci

A 90-es években már volt villanymerci

A 90-es években már volt villanymerci


Szemben a jelenleg legelterjedtebb Ni-Mh-technológiával, a Mercedes már Li-ion telepekkel tervezi autóját. Elsősorban kisebb tömegük és jobb hatásfokuk miatt választanák az egyelőre még nem kiforrott telepeket. Az akksikat az elektromos sportkocsijával nevet szerző Tesla szállítja majd, ugyanúgy, mint a villany-smarthoz. Mindkét autó 200 kilométeres távot tehet majd meg egyetlen feltöltéssel, amelyet természetesen bárhol megtehet majd a tulajdonos, csupán egy 230 voltos ajzat kell hozzá.

Az elektromos smart Hambachban, a környezetkímélő A-osztály pedig Rastattban készül majd eleinte. Ám később ez változhat, egyes pletykák szerint, amikor leváltják a jelenlegi A-osztályt (kb. 2-3 év múlva), a 2011-től termelő kecskeméti Mercedes-üzemben elektromos hajtással is készülnének Mercedesek.