Várhatóan idén nyáron végre bemutatkozik az új Ford Focus legsportosabb változata, az RS. A gyár által kiadott rejtélyes “fotó” és a Top Gear által közölt hivatalosnak tűnő fényképek után újabb izgalmas számítógépes grafikák jelentek meg az autóról.

Egyelőre nem tudni, hogy az utóbbi kettő közül melyik lehet az igazi, de mindkettő igencsak biztatónak tűnik. A hatalmas nyílás a hűtőmaszkon, valamint a diffúzoros far komoly erődemonstrációként hat. Kedvenc részletünk azonban a motorháztető szellőzői, amelyek egyértelműen az Escort és Sierra Cosworth modellekre emlékeztetnek.

Egyedi lökhárító és masszív sárvédők
Egyedi lökhárító és masszív sárvédők

A legdögösebb Ford Focus

A legdögösebb Ford Focus

Egyedi lökhárító és masszív sárvédők
Alig több mint 4000 készült az elődből
Escort RS még összkerékhajtással
A legdögösebb Ford Focus 18
A legdögösebb Ford Focus 19
A legdögösebb Ford Focus 20
19-es felnikkel
Látványos külsővel
Sárga díszítéssel
A legdögösebb Ford Focus 24
280 lóerős turbómotort kap
Diffúzor és tetőspoiler
Fotó megosztása:
Diffúzor és tetőspoiler

Diffúzor és tetőspoiler

Diffúzor és tetőspoiler


Nem úgy a sportmodell hajtása, amely az olcsó gyártás okán a többi Focushoz hasonlóan csak az első kerekeknek juttat a motor erejéből. Az új Focus RS várhatóan az ST 2,5-es turbómotorját örökli, de feljavítva. 280 lóerős teljesítményről hallani, ami azonban nem sima, hanem önzáró differenciálművön keresztül támadja a kerekeket. Ezzel pedig elérhető, hogy optimista becslés szerint 6 másodpercen belül gyorsuljon álló helyzetből 100 km/órára a sportmodell.

A feszesebb futóművel és erősebb fékekkel felszerelt RS-t a július végi London Auto Show-n mutatják be, az értékesítését viszont csak 2009-ben kezdik meg.