Fogalmunk sincs az autóvásárlásról? 1
Fogalmunk sincs az autóvásárlásról? 2

Fogalmunk sincs az autóvásárlásról?

Fogalmunk sincs az autóvásárlásról?

Fogalmunk sincs az autóvásárlásról? 8
Fogalmunk sincs az autóvásárlásról? 9
Fogalmunk sincs az autóvásárlásról? 10
Fogalmunk sincs az autóvásárlásról? 11
Fogalmunk sincs az autóvásárlásról? 12
Fotó megosztása:
Fogalmunk sincs az autóvásárlásról? 13 Az Autóválasztó a Budapesti Autószalonon készített közvélemény-kutatást, amelyből az derült ki, hogy a magyar vásárlók megdöbbentően tájékozatlanok.

A vásárlóknak alig több mint fele tudja, hogyan fordulhat más pénzintézethez gépjárműhitelért, a kereskedő által ajánlotton kívül.

A vásárlók döntő többsége nincs tisztában azzal sem, mennyibe is kerül egy autó fenntartása öt évre. A várható biztosítási, üzemanyag-, szervizköltségeket és az értékvesztést is magába foglaló teljes bekerülési költség mértékét az autók árának százalékában kifejező kérdésre alig 28 százalék jelölte meg a jó választ, azt, hogy biztosan több mint az autó eredeti ára.

A válaszadók alig egyharmada (35 százaléka) tudta, hogy az EuroNCAP az autók biztonságát vizsgáló, és azt csillagokkal értékelő szervezet,  azt pedig csak a válaszadók egyötöde, 21 százaléka tudta, hogy az autók megbízhatóságát a német autóklub (ADAC) vizsgálja Európa-szerte elfogadott módon.

Jellemző volt, hogy a válaszok értékelésekor a rossz válaszokat adók jelentős része elmondta, nem tekinti költségnek a jármű értékvesztését, pedig belátható, hogy ha egy ötmilliós autó öt év múlva csak kétmillióért adható el, akkor hárommillió forintot veszít a vásárló autó árának zuhanása miatt.

“Sajnos a vásárlók többsége nincs tisztában azzal, hogy pontosan mekkora költségeket vállal egy-egy új autó megvásárlásával. Az ugyanis senkinek sem jó, ha a bank lefoglalja az ügyfél autóját. Az ügyfél nem tud mivel járni, és veszít egy csomó pénzt, a kereskedő elveszíti a szervizelésből származó bevételeket és a bank is biztosan ráfizet” – mondta a legnagyobb független autófinanszírozó, az MKB-Euroleasing Zrt. pr- és marketingigazgatója, Pintye János, aki azt is hozzátette, hogy a fogyasztóvédőkkel és a médiával közös kampánnyal kellene növelni a vásárlók tájékozottságát.

Forrás: Napi Gazdaság/Autóválasztó