Hivatalosan csak ősszel, a Párizsi Autószalonon mutatják be az átalakított Venturi Fetisht, de a francia cég már kiállította Monacóban az autót. Látványra nincs sok különbség, viszont az elektromos motor 250 helyett már 300 lóerős. Innen is ered az új neve, a VM 300. Sokkal jelentősebb a nyomaték növekedése, hiszen 220 helyett 380 Nm-t tud az új elektromos szerkezet.

Hivatalosan ugyan még nem erősítették meg, de állítólag a korábbi 5 másodperces sprintidőből egy másodpercet faragtak, miután az autó tömegét is sikerült jelentősen csökkenteni. Immár könnyebb egy tonnánál is a Fetish. Miután az autóban váltó nincs, az áttételen pedig nem változtattak, így az továbbra is maximum 160 km/órás sebességre képes.

Még mindig extrém drága

Még mindig extrém drága

Még mindig extrém drága


A Venturi a világ első elektromos sportkocsijával megtehette, hogy horrorisztikus áron adta, így a Forbes magazin szerint 2006-ban a világ hetedik legdrágább sportautója volt a maga 450 ezer eurós (115 millió forint) árával. Csakhogy azóta megjelent a Tesla roadstere, ami tizedébe kerül és tudja ugyanezt, így a monte-carlói cég is árat csökkent. Persze még így is 300 ezer eurót, azaz 75 millió forintot kérnek érte. 

Ez még akkor is sok, ha figyelembe vesszük, hogy nappali árammal 500-750 forintba kerül az akksik egy feltöltése, amivel 300 kilométert lehet autózni. Ugyanez mondjuk egy kis fogyasztású dízellel 4500 Ft lenne.