A BMW M1 sportkocsi 30. születésnapját egy tanulmányautó elkészítésével ünnepelte a bajor gyár. A BMW M1 Hommage tervezői egyértelműen a Giorgetto Giugiaro által megrajzolt legendás modell formáit akarták átültetni a 21 századba, miközben számos jellemzőt szinte ugyanúgy megőriztek.

Balról jobbra: Hommage, M1, Turbo

Balról jobbra: Hommage, M1, Turbo

Balról jobbra: Hommage, M1, Turbo


Megmaradt az ék alakú forma, a szellőzőnyílás az orr-részen, a rostélyok a motorháztetőn, az ablakok is szinte ugyanolyanok, sőt az autó hátulján ezúttal ismét két BMW-jel szerepel. Az utód is középmotoros, viszont a jelenlegi trendnek megfelelően már nem bukólámpás, helyette a lelógó orr-rész mögül néznek szúrós tekintettel az első fényszórók.

Az eredeti M1-es versenyautónak készült, az volt a cég első és eddigi egyetlen középmotoros autója. Majd 1978-81 között 456 utcai változat is készült belőle. Legerősebb kivitelében 3,5 literes 277 lóerős motor volt. Ezzel 5,5 másodperc alatt gyorsult az M1 százra, és képes volt 260 km/órás sebességre is. A tanulmányautó műszaki kialakításáról nincs információ.

Persze szó sincs róla, hogy az M1 Hommage valaha is utcára kerülne, de ne feledjük, az M1 alapjait adó BMW Turbo is tanulmányként kezdte. A pletykák szerint a német autógyár már dolgozik az új szupersportkocsiján, amellyel nemcsak az Audi R8-nak, de a Ferrariknak is konkurenciát állítanának.

BMW M1 videón: