Profik. Így lehetne tömören bemutatni a Mitsubishi tereprali csapatát. Hát persze, másként hogy is tudták volna 1985 óta 12-szer megnyerni a Dakar-ralit, ahonnan 2001 óta minden évben hazavitték a győztesnek járó trófeát. Valamit tudhatnak.

Idén nem jött össze nekik, de ez nem rajtuk múlt, a verseny elmaradt. Helyette eljöttek Magyarországra, hogy a Dakar-sorozat első versenyén a Közép-Európa-ralin induljanak és készüljenek a jövő évi, már Dél-Amerikában zajló “Dakarra”.
 

Távolban Veszprém

Távolban Veszprém


Nálunk nem sikerült nyerniük, de ahelyett, hogy az egyhetes futam után családjaikhoz hazautaztak volna, másnap már újra a pályán voltak. Megmutatták nekünk belülről is mit tud a Pajero Evo. Mondom, profik. De közvetlenek, mindenkivel kedvesek, készségesek.

Persze nem voltak éppen vidámak a második hely miatt, de mind mondták, mindent megtettek. Ezen a terepen most ennyi volt az autóban.  “A Pajero Evolution megbízható volt, jól dolgoztak a munkatársaink is. Annak ellenére, hogy nem nyertek én gratuláltam Stephane-nak és Jean-Paul-nak (a navigátora – szerk.) a munkájukhoz ” – mondta Dominique Serieys a Mitsubishi csapat igazgatója.

Nem lovagok, de harcosok

Nem lovagok, de harcosok


És dolgoznak is keményen az tuti, én csak durván 2 kilométert “utaztam” a kilencszeres Dakar-győztes mellett, de nyakamban még órák multán is éreztem a fájdalmat. A dobálós terep, meg a hihetetlen tempó megtette a hatását. És nekem még olvasni sem kellett.

Peterhansel úgy küldte át a gödrökön a Pajerót, mintha ott sem lennének. A pálya egy részét nem is már létező földút adta, hanem találomra nekivágtunk a mezőnek, ami persze pont annyira nem jelentett akadályt a 255 lovas gépnek, mint bármi más se. Érzésre legfeljebb egy betonfal állíthatná meg az autót.

255 lóerő és 412 newtonméter

255 lóerő és 412 newtonméter


Mégsem nyertek a Közép Európa-ralin, amiről így mesélt Peterhansel: “Az iram már a legelejétől kiemelkedően gyors volt.  Nem igen vezettem még ilyen gyorsan egy normál tereprali futamon sem korábban. Szombaton megpróbáltam visszaszerezni az elsőséget Carlos Sainztól, de kissé eltértünk a kijelölt útvonaltól, amivel közel egy percet veszítettem. Ezek után már csak akkor tudtam volna ledolgozni a hátrányomat, ha mindent kockára teszek, és esetleg kiesünk. Megelégedtem a második hellyel” – mondta.

Mialatt az újságírókat és szponzorok képviselőit Peterhansel, Luc Alphand és Joan Roma a benzines Pajerókkal autóztatta, aközben a kétszeres Dakar-győztes Hiroshi Maszuoka is autóba pattant. A tapasztalt japán mellé azonban civil nem ülhetett, ő a vadúj dízelmotoros versenyautót tesztelte. Miután a navigátorát kerékcsere közben Carlos Sainz véletlenül elütötte, így annak bokatörése miatt idő előtt kiállni kényszerültek. Kevesebbet ment az autó, mint tervezték, kihasználták hát a lehetőséget és gyűjtötték a kilométereket.

Úgy viselkedik akár egy raliautó

Úgy viselkedik akár egy raliautó


Gondoltam is, csinálok pár képet az új motorról. A galériában azonban hiába is keresnének ilyen fotót, mire megemeltem a fényképezőt, rögvest ott termettek mellettem, és megkértek, itt ne fotózzak. A jövő titkos.

A 2009-as “Dakaron” várhatóan már az összes Mitsubishi Pajero Evo dízel lesz. Nemcsak marketing okokból, de a 3,0 literes turbódízel 650 newtonméteres nyomatéka 50 százalékkal nagyobb, mint a benzineseké. Azaz még gyorsabb lehet a 2007-ben az első két helyet megszerző versenyautó, miközben kevesebbet fogyaszt.