Ma ünnepélyesen is megnyitották a Rossi Biofuel Zrt. biodízelüzemét, amely a legnagyobb ilyen hazánkban. A 75 százalékban osztrák, 25 százalékban a Mol-csoport tulajdonában lévő cég esztergomi gyárából évi 150 ezer tonna biodízel kerül ki. Ebből 120 ezret használ fel a Mol, míg 30 ezer tonnát külföldre értékesítenek.

Az üzem repcét, napraforgót, és használt sütőolajat használ fel alapanyagként a biokomponens (zsírsav-metilészter) előállításához. A termelés során melléktermékként keletkező glicerint pedig biogázüzemeknek, vagy más ipari felhasználásra adják tovább. A telephely a vízi és vasúti szállítási lehetőségek, illetve a százhalombattai finomítóhoz vezető csővezeték miatt ideális helyszín a Mol számára.

Nem véletlen a Mol biodízel iránti érdeklődése, hiszen az Európai Unió előírja, hogy a tagállamokban értékesített üzemanyag tartalma 2010-re 5,75 százalékban biokomponenseket kell, hogy tartalmazzon. 2008. január 1. óta már 4,4 százalékos biodízelkomponens-tartalmú gázolajat lehet tankolni a Molnál. A hagyományos dízelhez keverik a biodízelt a fenti arányban.

A biokomponenst tartalmazó gázolajat tankoló autósok 2-3 százalékkal kevesebb (kb. 150-250 ezer tonna évente!) szén-dioxidot juttatnak a légkörbe, mint amennyit a hagyományos gázolajjal tennének A  biodízel komponens előállítása is kevesebb energiát igényel a gázolaj előállításhoz képest, tehát maga a termelés is “szén-dioxid megtakarítással” jár.