Kétféle motorral kapható az Octavia RS, 2,0 literes turbós benzinessel, illetve ugyanilyen kialakítású, de dízelüzeművel. Ez a jövőben sem változik, de miután a Volkswagen-csoport felhagy a PD TDI motorok gyártásával, így a jövőben a cég új fejlesztésű közös nyomócsöves blokkja kerül az Octaviába is.

Az új dízel szintén 2000-es, és a teljesítménye is 170 lóerő, sőt a maximális forgatónyomaték is 350 newtonméter. Ezzel a motorral ugyanúgy takarékos marad az Octavia, mint korábban, a limuzin 5,7, a kombi 5,9 litert fogyaszt 100 kilométerenként.

A közös csöves dízel jobban viseli a részecskeszűrőt

A közös csöves dízel jobban viseli a részecskeszűrőt


Emellett persze az RS jelzésre sem hoz nagyon szégyent a kocsi, hiszen nulláról 100 km/órára 8,4, illetve 8,5 (Combi) másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 225, illetve 224 km/óra. Hatfokozatú manuális váltó társul a motorhoz a szériakivitelben, de pluszpénzért duplakuplungos automata váltóval is kérhető.