A hétvégén Kínában bemutatkozott az Audi Q5. Nem véletlenül választotta a Pekingi Autószalont a német gyártó, hiszen a kis szabadidő-autót a kínai Csangcsunban is gyártják majd, az európai piacra Ingolsatdtból érkeznek az autók.

Audi terepgép

Miközben a Q5 4,63 méter hosszú és 1,88 méter széles, csak 1,65 méter magas. Terepjárós formája ellenére a légellenállási alaktényezője csupán 0,33, ami a gyár szerint a kategória legjobbja, ahogy a 2,81 méteres tengelytáv is.

Két dízel és egy benzines motorral

Két dízel- és egy benzines motorral


A karosszéria kialakítása audis, visszafogott, elegáns, egyértelműen azonosítható jegyekkel. Nem hiányzik a hatalmas hűtőmaszk és a LED-es nappali menetfény sem, hátul szintén diódás lámpákat alkalmaznak, miközben előre bi-xenon fényszórók is kérhetőek.

Hasonlóan a Volkswagen Tiguanhoz többféle karosszériával készül a Q5-is, azaz van terepjárózáshoz alkalmas fényezetlen lökhárítós, de városi használatban csinosabb, teljesen fényezett ütközőkkel is kapható.

Nagy vicc a terepjárós látványcsomag, amivel terepre ne nagyon menjünk, az első hátsó védőelemek mellé járó 19 colos felnik nem épp rossz útra valók. Jól jöhet viszont a jármű kapaszkodóképessége, amivel akár 31 fokos lejtőket is képes legyőzni. A Q5, hasmagassága 20 centiméter, ezzel a gázlómélysége 50 centis.

Csak quattróval

Számtalan extrával

Számtalan extrával


A nagy tengelytávnak köszönhetően tágas utastér mögött alaphelyzetben 540 literes a csomagtartó.

A csomagtartó a felárért rendelhető, 10 centis sínen tologatható hátsó üléssel variálható, ám annak ledöntésével 1,5 köbméter fölé bővíthető. A csomagtartó padlója alatt újabb rekeszre lelhetünk, a jobb első ülés pedig lehajtható, így a hosszabb tárgyakat is könnyű elfuvarozni. A kisebb-nagyobb rakodórekeszek mellett újdonság az amerikaiaknál már bevált fűthető-hűthető pohártartó.

Három motorral indul az Audi gyártása, eleinte egy benzinessel és két TDI-vel vehető meg. Később bővül majd a választék. Míg a kisebbik dízelhez hatfokozatú manuális váltó tartozik, addig a másik kettő a cég új hétfokozatú duplakuplungos váltóját kapja. Mindegyik változat összkerékhajtással készül, amely normál helyzetben előre a nyomaték 40, hátra a 60 százalékát juttatja.

Technikai csemegék

Több mint 2,8 méteres tengelytáv

Több mint 2,8 méteres a tengelytáv


Természetesen a biztonsági és a kényelmi felszerelések egész sora jár illetve rendelhető az autóhoz. Egy csúcskivitelű modellben az elektromos működtetésű kézifék, a kártyás ajtónyitás, a kiváló minőségű Bang&Olufsen hifi, a tévé, a DVD-lejátszó, az iPod-csatlakozó, a 3D-s navigációsrendszer, az adaptív tempomat, a kamerás tolatóradar és a sávelhagyásra figyelmeztető technikai is megtalálható.

Felárért kérhető az A4-esben is alkalmazott Audi Drive select, amellyel a vezető változtathat a futómű és a kormányzás hangolásán és a gázpedál reakcióján is. Igazi újdonság, hogy az ESP felismeri, ha tetőcsomagtartót használnak és az így a magasabb súlyponthoz megfelelően avatkozik be.

Az év második felében érkező autónak nem lesz egyszerű dolga, hiszen az eddig a BMW X3 és a Land Rover Freelander által meghatározott szegmensbe most érkezik a Volvo XC60 és a Mercedes GLK is. Az Audi Q5 nemzetközi értékesítése 2008 őszén indul, Magyarországra novemberen érkezik.

AUDI Q5 – Műszaki adatok
2.0 TFSI
Teljesítmény / Nyomaték:211 Le / 350 Nm
Végsebesség:222 km/óra
Gyorsulás (0-100 km/h):7,2 s
Átlagfogyasztás: (l/100 km)8,5  l
2.0 TDI
Teljesítmény / Nyomaték:170 Le / 350 Nm
Végsebesség:204 km/óra
Gyorsulás (0-100 km/h):9,5 s
Átlagfogyasztás (l/100 km):6,7 l
3.0 TDI
Teljesítmény / Nyomaték240 Le/ 500 Nm
Végsebesség:225 km/óra
Gyorsulás (0-100 km/h):6,5 s
Átlagfogyasztás: (l/100 km):7,7  l