Számos műszaki újdonsággal tenné vonzóbbá autóit az önálló Chrysler. Még idén bemutatkozik a cég duplakuplungos váltója, amelyet a Getraggal “közösen” fejlesztettek. Elsőként a Dodge Journey, Avenger és Chrysler Sebring modellek kapják meg, amelyeknél alacsonyabb fogyasztást és 6 százalékkal kisebb CO2-kibocsátást eredményez az új szerkezet.

Először a 2,0 literes dízelmotorral párosítják a váltót, ami igazán érdekes, hiszen a motor a Volkswagentől érkezik, amelynek szintén van ilyen jellegű váltója, amit viszont a Borg Warner fejlesztett.

A Dodge Durango és a Chrysler Aspen szabadidő-autók vevői viszont környezetkímélő négykerék-hajtással is rendelhetik majd autóikat. Ennek lényege, hogy normál esetben hagyományos hátsókerék-hajtással üzemel a jármű, ám ha szenzorok a kerekek kipörgését érzékelik, akkor az első kerekek is működésbe lépnek, mégpedig úgy, hogy azokat egy villanymotoron keresztül – akár egy soros hibridnél – a motor akár 38 százaléka is hajthatja. 2010-től teljes hibrid-rendszerrel is elérhető lesz a Durango.

További újdonságot jelent a holttérfigyelő-rendszer alkalmazása, amely hang- és fényjelzéssel tudatja a vezetővel, ha a tükrök holtterében jármű halad, de bemutatkozik a Chryslernél a Ford tolatássegítő megoldása is. Az utasok kényelméről a jövőben műholdas televízió és internet gondoskodhat, a 300C modellbe állítható futómű kerül.