Nem újdonság, már tavaly is hallottunk a Bugatti Veyron nyitott változatáról. Ám az Automotive Newsnak Georges Keller, a Bugatti szóvivője most hivatalosan megerősítette, hogy a cég valóban dolgozik a járművön.

Nagy újdonságra nem kell számítani, miután a Veyron biztonsági és műszaki megoldásai sem engedik, hogy valódi nyitható tetővel szereljék fel, helyette Targává alakítják a kocsit. Az utasok feje fölötti részt lehet majd eltávolítani a tetőből, de ezt az autó nem tudja magával vinni, otthon kell hagyni.

Üvegtetőt kap

Üvegtetőt kap


Azért, hogy a várhatóan nettó 1,3 millió euróba (330 millió forint) kerülő járgány utasai mégse maradjanak védelem nélkül, ha rosszra fordul az idő, egy egyszerűbb összecsukható vászontetőt is terveznek hozzá. Ilyet alkalmaztak korábban az Opel Speedsternél is.

Egyes pletykák szerint a Targa nehezebb lesz a zárt Veyronnál, miután a tető elhagyását a karosszéria más részein beépített merevítésekkel ellensúlyozzák. Mások is alátámasztják az utóbbi információt, de úgy tudják, az ajtók és a csomagtérfedél ultrakönnyű karbonból készül, így ellensúlyozva a plusztömeget.

A Targába is az ismert 1001 lóerős W16-os motor kerül, mellyel a kocsi 2,5 másodperc alatt elérheti a 100-as tempót. A kiszivárgott hírek szerint végsebességben viszont továbbra is az eddig 220 darabban megrendelt Veyron marad a király, 407 km/órás végsebességével. Ehhez képest a nyitott változat 350-es tempóval “szerénykedik” majd, ám a világ leggyorsabb kabriója exkluzívabb lesz, miután csak 80 darabot gyártanak belőle.