Miközben a Mercedes-Benz sok modellje kapható hétfokozatú, a Lexus LS pedig akár 8 fokozatú sebességváltóval is, a BMW luxusmodelljeiben csupán hatfokozatú váltó szerepel. A BMW-nek is van hétfokozatú szerkezete, de azt csak a sportmodellek számára tartották eddig fenn, így az M5, M6 és az M3 típusokban szerepel ilyen.

Ám a hamarosan érkező F01 kódjelű új hetes BMW kiküszöböli a csorbát, ugyanis nyolcfokozatú automata váltóval is szerelik majd. A szerkezet kompaktabb, mint a korábbi hatfokozatú, sikerült ugyanakkora váltóházba beépíteni az új egységet is. Simább és egyenletesebb váltásokat, ugyanakkor alacsonyabb fogyasztást eredményez majd az új szerkezet.

Jelneleg a kormány mögött van a kar

Jelneleg a kormány mögött van a kar


A fejlesztő ZF olyan változtatásokat végzett a kutatás során, melyek nyomán benzinmotorral 3, dízellel 6 százalékos fogyasztáscsökkenést értek el. Az újításokat a hagyományos hatfokozatú automatákban is alkalmazzák a jövőben.

Míg jelenleg a kormány mögötti karral lehetett aktiválni a váltót, addig az új hetesben visszakerül a középkonzol elé a váltókar, amely természetesen nem lesz mechanikus kapcsolatban a váltóval, csupán elektronikus jeleket küld. Miután a hetesben debütált, a BMW többi modellje, az ötös, az X6, az X5 is megkapja majd a nyolcfokozatú váltót, amelyet több motorral is párosítanak majd.