Míg február végén még pozitív mérleget mutatott az idei autóeladás a tavalyihoz képest Magyarországon, a március lerontotta a számokat.

2008 első negyedévében ugyanis 4,1 százalékkal csökkent az új személygépkocsik értékesítése, a tavalyi időszakhoz képest. Összesen 40 673 darab személyautót és terepjárót adtak el a márkakereskedések az első három hónapban hazánkban – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

Élen a Suzuki


Továbbra is Suzukiból fogy a legtöbb, bár az egy évvel korábbi szinthez képest piaci részesedése 1,2 százalékkal 17,1 százalékra csökkent. Az első negyedévben a cég 6967 személygépkocsit értékesített.

A második az Opel lett, eladásai 3,5 százalékkal 4641-re csökkentek, de ennek ellenére 0,1 százalékkal tudta növelni részesedését. Harmadikként a Ford szerepel az eladási listán 4518 autóval, ami 11,7 százalékos növekedést jelent 2007 első negyedévéhez képest. Volkswagenből 3 százalékkal fogyott több, ami 3502 eladott autót jelent.

A francia márkák eladásai és piaci részesedései is csökkentek az első negyedévben. A Citroen 21,4 százalékkal (1218 darab), a Peugeot 11,4 százalékkal (1765 darab), a Renault pedig 24,7 százalékkal (1371 darab) kevesebb autót adott el.

Kell a luxusautó


A prémiummárkák közül a Saab növekedett a legnagyobb mértékben, 128 eladott autóval 66,2 százalékos növekedést ért el. A Mercedes (+35,4%), a BMW (+29,1%) és az Audi (+0,2%) egyaránt növekedést könyvelt el.

Miközben a személygépkocsik értékesítése csökkent, addig a 3,5 tonnánál kisebb tömegű haszongépjárművekből 16,9 százalékkal többet 6065 darabot adtak el az első negyedévben, de a 3,5 tonnánál nehezebb haszonjárművek eladásai is nőttek 7,1 százalékkal 1851 darabra.

2007-ben 178 ezer új talált gazdára, ami 11 ezer darabbal kevesebb, mint 2006-ban, a csökkenés 5,8 százalékos volt. Egyes szakértők szerint idén még nagyobb esés jöhet, körülbelül 160 ezer eladott autóra számítanak.

Forrás: MTI