Ahogy arról már írtunk, a Mercedes-Benz leépíti V8-as és régi V6-os dízeleit, és teljesen új motorokat állít csatasorba. Rudolf Diesel születésének 150. évében a Mercedes be is mutatta új generációs dízelmotorjainak első darabját.

A négyhengeres motor a már most is kapható 2143 köbcentis blokkra épül, de jelentősen átalakítva. A legnagyobb újítás a kettős turbófeltöltés alkalmazása, azaz egy kisebb és egy nagyobb turbó bevetése. A kisebb alacsony, a nagyobb magasabb fordulatszámon működik.


Ezzel sikerült elérni, hogy a korábban 136 és 170 lóerős kivitelben készülő motor teljesítménye 204 lóerőre emelkedett. Nem kevésbé meggyőző a motor nyomatéka sem, hiszen az 500 newtonméter már 1600-as fordulatszámnál rendelkezésre áll. A 250 CDI-re keresztelt motor ezzel jelentősen lenyomja a konkurenciának tekinthető 2,0 literes BMW-dízelt is.

Ahogy az elvárható, nemcsak erős, de takarékos is az új dízelmotor, hiszen a C-osztály karosszériájával párosítva csupán 5,1 litert fogyaszt, és teljesíti az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát. Ebben az összeállításban 7,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a C-osztály. 
 
A két év alatt több mint 100 ezer üzemórányi tesztet teljesítő motort ősztől forgalmazzák. Elsőként a C-osztályhoz rendelhető, de később a többi modellben is feltűnik.