Hazánkban is bemutatkozott az új Citroën C5, amit alig egy hónapja már kipróbálhattunk Portugáliában. A francia középkategóriást limuzin- és kombikivitelben lehet megvásárolni, ahogy korábban is. Két benzines és négy dízelmotorból áll a kínálat.

A kifutó C5 alapmodelljét 6,4 millió forintra árazta be az importőr, a röhejes összegből kétmilliót engedtek is. Az új C5 reális árakon kerül forgalomba. A legolcsóbb modell 5,69 millió forintba kerül 1,8-as, 127 lóerős benzinmotorral.

A kombi felára itt és a többi változatnál is 300 ezer forint, négyféle felszereltségi szint közül válogathatnak a vevők. Érdekesség, hogy a kombi nem választható a V6-os dízellel, a 3,0 literes benzines pedig egyáltalán nem szerepel a kínálatban. Automata váltó csak a két erősebb dízelhez párosítható Magyarországon.
 

Nagyra nőtt

Nagyra nőtt


A legolcsóbb dízel épp hatmillió alatt marad, ezért a pénzért az 1,6-os 109 lóerős motor jár. A 138 lóerős 2,0 literes dízellel szerelt kivitelért már 6,7 milliót kell leszurkolni. Ha cégautóban gondolkodunk és egy 2,0 literes dízel Ford Mondeo Ghiának (listaáron 7,25 millió Ft) keresünk ellenfelet, azt a Citroënnél 6 890 000 forintért megtaláljuk, míg egy 140 lóerős Passat TDI Highline is 7,6 millió forintba kerül.

Az egyszerűbb változatokban hagyományos acélrugós felfüggesztés van, a Hydractive 3+ állítható futóművel szerelt kivitelek 200 ezer forinttal kerülnek többe. Minden modellben széria a kilenc légzsák, az ESP, az automata klíma és a tempomat is.