Tiltakozunk az április 1-től bevezetett a regisztrációs adó egyedi megállapításának körülményei miatt! – áll a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) közleményében.

Az egyesület szerint a bevezetés módja élesen ellenkezik az Európai Unió gyakorlatával, valamint annak értelmező közleményével, amely kimondja, hogy a tagállamokból érkező gépjárműveket érintő “műszaki vizsgálat legyen könnyen alkalmazható, és ésszerű határidőn belül lezárható”. Arra is felhívják a figyelmet, hogy az EU szerint “a tagállamok közötti kereskedelmet akadályozhatja, ha az importált járművek műszaki vizsgálatát kizárólag bizonyos, és külön meghatározott ellenőrző állomások végezhetik.”

Ezért az MGOE nem ért egyet azzal, hogy a magyar kormány ezt a vizsgálatot a Nemzeti Közlekedési Hatóság országosan több mint 30 – importautók vizsgálatára évek óta alkalmas – vizsgálóállomása közül csupán egyben kívánja lehetővé tenni. Békéscsaba azért sem jó választás szerintük, mert az messze van az országba legtöbbet importáló központi és nyugati régióktól.
 
Az egyesület nehezményezi a 45 napos ügyintézési időt, illetve azt is, hogy a rendelet helytelen módon az egyedi vizsgálatot érvényes műszaki adatlap, azaz lényegében érvényes műszaki vizsga letételéhez köti, holott ez a forgalomba helyezésnek egy későbbi külön feltétele.

Érthetetlennek nevezi a közlemény, hogy egy hatósági bevizsgálás hogyan kerülhet 45 000 forintba, amikor a technológiai tervezet 2,5 órában határozza meg a vizsgálat idejét, és az ilyen típusú vizsgálatokért kiszabható összeget az Európai Unió is 100 eurónál kevesebbre ajánlja a tagállamoknak.