Mialatt a legtöbb autógyártó a motorok hengerűrtartalmának csökkentésével, illetve egyéb átalakításával küzd azért, hogy csökkentse járművei fogyasztását és károsanyag-kibocsátását, az Audi ugyanezért egy új üzemanyagot dolgozott ki.

A GTL (gas to liquid), azaz gázból létrehozott folyékony üzemanyaggal nemcsak 13 százalékkal sikerült csökkenteni a modell szén-dioxid-kibocsátását, de a fogyasztás is 10 százalékkal alacsonyabb értéket mutatott.

Hivatalosan az új üzemanyagot a Világgazdasági fórum éves találkozóján mutatják be ezen a héten Davosban. A svájci eseményen a résztvevőket Audi A8-os flotta szállítja majd, s ezekbe az új üzemanyagot tankolják.


A szintetikus üzemanyagot kémiai reakcióval alakítják át földgázból, és a végtermék kénmentes. Bármiféle átalakítás nélkül alkalmas a TDI motorok üzemeltetésére, így vélhetően a többi turbódízel motor is elboldogulna vele. Mialatt az A8-asok 3,0 literes blokkjai megtartották 233 lóerős teljesítményüket, az átlagfogyasztásuk 8,5 literre csökkent.

Bár jelenleg még tesztelés alatt áll az üzemanyag, már több figyelemreméltó eredményt elértek vele. A le-mans-i 24 órás versenyen 2006-ban és 2007-ben is győztes Audi R8 versenyautók olyan keverék-üzemanyaggal mentek, amelyben a hagyományos dízel mellett nagyrészt az említett GTL-t alkalmazták.

Miután az üzemanyagot a Shell-lel közösen fejlesztették, várhatóan hamarosan a benzinkutakon is megjelenhet.