Nem nagyon palástolják a lopást

Nem nagyon palástolják a lopást

A 113 autóipari vezető megkérdezésével készített felmérést az üzleti tanácsadással is foglalkozó KPMG. Az autógyártók és beszállítók szerint az elkövetkező öt évben az autóvásárlók számára a minőség (86 százalék) és az üzemanyag-hatékonyság (84 százalék) lesz a két kulcstényező. De a biztonság (70 százalék) és megfizethetőség (69 százalék) is fontos marad.

A megkérdezett vezetők 81 százaléka valószínűsít jelentős növekedést az olcsó és a hibrid autók eladásában a következő öt évben és növekedést várnak a crossover-kategóriákban (58 százalék) is, ugyanakkor a megkérdezettek mintegy fele szerint pickupokból és hobbiterepjárókból várhatóan kevesebb fogy majd.

A tavalyihoz hasonló félmilliós eladási rátát vár 2008-ra is a alternatív üzemanyagú autóknál a vezetők 32 százaléka, negyedük mérsékelt növekedést, azaz 600-700 ezer jármű eladását jósolja, miközben 16 százalékuk 700-800 ezer, 27 százalékuk pedig 800 ezeresnél is nagyobb eladási számot valószínűsít.

A válaszadók az autóipari innováció legfontosabb területének a hibrid rendszereket (79 százalék), az üzemanyagcellákat (78 százalék) és a biztonságot fokozó megoldásokat (67 százalék) tartják.

“Véleményem szerint a globális felmelegedés elleni küzdelem gazdasági gondolkodásunkat meghatározó tényezővé válásával öt éven belül a hibrid-elektromos és alternatív hajtású járművek piaca jelentős mértékű növekedésének lehetünk majd szemtanúi, amelyen belül a hidrogénhajtású autók elterjedése és szélesebb tömegek számára is elérhetővé válása prognosztizálható” – mondta Kiss Péter, a KPMG energiaügyekért felelős magyarországi partnere.

A szakértők szerint a Kínában folyó igen jelentős beruházások nyomán öt éven belül a helyi autóeladások száma eléri az Egyesült Államokban értékesített autók számát, sőt, 6-10 éven belül Kína jelentős amerikai autóexportőrré válik majd. Ennek negatív hatásaként ugyanakkor Kínában öt éven belül a kapacitástöbblet okozhat majd gondokat.
.
Forrás: KPMG