Már az év közepén látszott, hogy ha nem történik valami nagy fordulat, 2007-ben gyengébb évet zár majd a hazai újautópiac a korábbinál.  A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének közlése szerint a végső adatok alapján 178 ezer darab új autó talált gazdára tavaly, ez 11 ezer darabbal kevesebb, mint 2006-ba, a csökkenés 5,8 százalékos.

A Suzuki tavaly is megtartotta elsőségét a piacon, a mi autónkból 32,3 ezer darab fogyott, a csökkenés 2006-hoz képest elenyésző, alig 400 darabos volt. A japán márka piaci részesedése 18,2 százalékos itthon.
 
A Suzuki mögött a másik félig-meddig magyar márka, az Opel végzett – a forgalmuk 6 százalékkal csökkent ugyan, de így is 20 ezer gépkocsit adtak el.

A Ford 18,3 ezer autót értékesített, forgalma az átlag alatt csökkent, ezzel nagyobb szelet jutott neki a tortából, mint korábban. A Volkswagen is hasonló cipőben jár, 2006-os és 2007-es eredményei között alig 500 darab a különbség, 15 ezer eladott autóval így relatíve növekedést könyvelhettek el. Rosszul teljesített viszon a VW-család cseh tagja, a Škoda, hiába az új modellek, a 20056-os eredményeket 14 százalékkal múlták alul – 14,4 ezer autót értékesítettek.

A Suzuki most is megtartotta a trónt

A Suzuki most is megtartotta a trónt


A Toyota, a Chevrolet és a Peugeot körülbelül 10 százalékos forgalom-visszaesést könyvelhet el, míg a Renault-nál nagy baj van: a francia márkából 30 százalékkal fogyott kevesebb. A Renault eladásai 2,8 ezer darabbal 7,1 ezerre zuhantak, a piaci részesedés 5,3 százalékról 4,0-re esett. A Fiatból nagyjából ötezer darabot vettünk, az olasz gyártó tartotta 3 százalékos részesedését.

A Renault-nak nem elég, hogy saját erőből bukott, a román “szegény rokon”, a Dacia is elhasalt: míg 2006-ban 2900 darab fogyott, tavaly még feleannyi sem, mindössze 1200 autót vettek tőlük.

A prémium márkáknál nincs ok a panaszra, mind az eladások, mind a piaci részesedésük emelkedett. Az Audi és a Mercedes is 1700 autót adott el 2007-ben, az utóbbi márkánál ez 24 százalékos emelkedést jelent! A BMW sem sokkal marad el német testvéreitől, a bajorok 1500 autót értékesítettek. Lexusból is egyre több fogy, míg 2006-ban 275, addig 2007-ben már 316 darab talált gazdára a Toyota luxusmárkájából.

A Porschénál örülhetnek,90-ről 104 darabra emelkedtek az eladások, a Maserati 2006-os eredményét eggyel múlta felül – szám szerint hét autót adtak el -, Ferrari azonban messze elmaradt a 2006-os 15 darabos forgalmától, tavaly csak 4 autó kelt el.

Forrás: napi.hu