Kissé változtat a 2003-ban bemutatott négyüléses, négyajtós sportkocsiján a Mazda. A 2009-es modellévre a 231 és 211 lóerős változatokban készülő RX-8 friss külső és belső megoldásokkal készül, és egy sportcsomagot is kínál.

A nyár végétől érvényes új modellévű modelleknél áttervezett első és hátsó lökhárítókat, új első és hátsó lámpatesteket, valamint nagyobb (immár 90 mm átmérőjű) kipufogókat találunk. A 2009-es RX-8-as emellett új, ötküllős felnit kap, amelynek dizájnja a forgótárcsás motorra emlékeztet.


Módosításokat találunk az utastérben az új változatok esetében, így megújul a középső műszerfalpanel, de átformálták a kormánykereket és az üléseket is. Újdonság, hogy a fordulatszámmérő piros tartománya a vízhőfok emelkedésével együtt változik.

Minden bizonnyal a fentieknél jobban érdekli a sportmodell vevőit, hogy fokozták a karosszéria merevségét, ami elsősorban a gyorsan vett kanyarokban érezteti hatását. Átalakították a hátsó futóművet és a kardánt, ezenfelül a manuális sebességváltóval szerelt modelleken rövidítettek a differenciálmű áttételén, ami jobb gyorsítóképességet eredményez.


Aki igazán szeretné kihasználni az RX-8-ban rejlő sportosságot, annak lehet jó választás az R3-as sportcsomag, amely a korábbi modell, az RX-7 R1 és R2 csomagjai után kapta a nevét. Az R3-ban feszes hangolású Billstein lengéscsillapítók szorítják az útra a 19 colos kerekeket.

Ami a megjelenést illeti: hátsó légterelő, oldalsó küszöbök, ködfényszórók, valamint egy sportos első lökhárító teszi agresszívvá az autót. Az utastérben 300 wattos Bose audiorendszert kínál az R3 csomag, de bluetoothos mobiltelefon-kihangosító rendszert, bőr oldaltámaszokkal felszerelt első Recaro sportüléseket, bőr kézifékkart, valamint a Mazda kulcs nélküli nyitási és indítási rendszerét is tartalmazza a csomag.