Megérkezett a Mercedes-Benz CLS első kihívója, amit azonban nem az Audi vagy a BMW készített el, hanem a Volkswagen. A Detroiti Autókiállításon bemutatták a Passat CC-t, ami nem coupe-cabrio, hanem négyajtós kupé. Ezzel pedig egyértelműen a prémiumkategória felé nyit a Volkswagen, mi sem jelzi ezt jobban, mint az eddig csak a Phaetonban elérhető szellőztetett ülések, amik bekerültek az új modellbe is.

A vonalvezetésében a Peugeot 607-esre erősen hasonlító autó természetesen a normál Passatra épül, viszont 3 centivel hosszabb (4796 mm), illetve 5 centivel alacsonyabb (1420 mm) annál. Igazi érdekessége az első utasok fölé hajló első szélvédő. A különleges járműben 4 utasnak jut hely, mialatt a csomagtartó 535 literes.


Számos műszaki újdonság jelenik meg a modellben. Ilyen a “Lane Assist”. A “sávsegítő” akkor lép üzembe, ha a vezető úgy hagyja el a kijelölt sávot, hogy nem használja az irányjelzőt. Ilyenkor az autó nemcsak jelez, mint más modellekben, de kissé ellenkormányoz is. A cél egyértelmű: csökkenteni azon balesetek számát, amelyek sávelhagyásból következnek a közutakon, ami nem is kevés az összes baleset 14 százaléka.

Emellett bekerül a coupé Passatba az általunk is próbált automata parkolórendszer második generációja. A “Park Assist” már nemcsak az út jobb oldalán hosszában lévő parkolóhelyekre, hanem a hagyományos parkolókba is képes önállóan beállni.
 


Amellett, hogy távolságtartó tempomattal is elérhető a Passat, amely automatikus fékez és gyorsít a beállított értékeknek megfelelően, de aktív futómű is kérhető. A “Dynamic Drive Controllal” normál, sport és komfort beállítások közül választhat a vezető, de ilyenkor a szervokormány hangolása is változik.

Ötféle motorral indul a Passat CC gyártása, a három benzines mellett két dízelmotor is a kínálat része. Az 1,8 literes közvetlen befecskendezéses turbómotor 160, míg 2,0 literes testvére 200 lóerős. Alapkivitelben mindkettőt hatsebességes manuális váltóval szerelik fel, ám felárért az erősebbhez hagyományos automata, míg a kisebbhez egy vadiúj hétfokozatú duplakuplungos DSG kérhető.


A modellhez talán leginkább illő 3,6-os V6-os 300 lőerőt teljesít Európában, az USA-ban viszont csak 280 lóerőt. Nem is nagyon éri meg a tengerentúlon megvenni, mert amíg Európában 250 km/óránál fogja vissza az elektronika a V6-ost, addig ott már 210-nél megteszi ezt, így a kisebb motorral szerelt változatok is gyorsabbak nála. Európában hatfokozatú DSG-vel, az USA-ban hatfokozatú Triptronic automatával szerelik a kocsit.

A kínálat részeként a 2,0 literes commonrail dízelmotor 140 illetve 170 lóerős változatai is rendelhetők lesznek. Felárért a hatfokozatú manuális váltó helyett hatfokozatú DSG-vel is kaphatóak lesznek.

Németországban a Volkswagen emdeni gyárában készül a Passat CC, amelyet 2008 második negyedévében kezdenek értékesíteni Európában, majd az év vége felé Észak-Amerikában.

MŰSZAKI ADATOK:

Volkswagen Passat CC
1.8 TFSI
Teljesítmény / Nyomaték:160 Le / 250 Nm
Végsebesség:222 km/óra
Gyorsulás (0-100 km/h):8,6 s
Átlagfogyasztás: (l/100 km)7,6 l
2.0 TFSI
Teljesítmény / Nyomaték:200 Le / 280 Nm
Végsebesség:237 km/óra
Gyorsulás (0-100 km/h):7,6 s
Átlagfogyasztás (l/100 km):7,9 l
3.6 FSI
Teljesítmény / Nyomaték300 Le / 350 Nm
Végsebesség:250 km/óra
Gyorsulás (0-100 km/h):5,6 s
Átlagfogyasztás: (l/100 km):10,1  l
2.0 TDI
Teljesítmény / Nyomaték:140 Le / 320 Nm
Végsebesség:213 km/óra
Gyorsulás (0-100 km/h):9,8  s
Átlagfogyasztás (l/100km):5,8 l
2.0 TDI
Teljesítmény / Nyomaték:170 Le / 350 Nm
Végsebesség:227 km/óra
Gyorsulás (0-100 km/h):8,6 s
Átlagfogyasztás (l/100km):6,0 l

Videón a Passat Coupé